Furnizorul serviciilor de apă și canalizare, societatea Nova Apaserv Botoșani, a demarat începând cu 1 februarie o amplă campanie de recuperare a creanțelor atât de la persoane fizice cât și de la agenți economici și instituții publice.
În luna decembrie 2011 și ianuarie 2012 au fost trimise somații către toți utilizatorii care înregistrează datorii mai vechi de 90 de zile urmând a se proceda la sistarea serviciilor de apă-canal prestate de societate.
Măsurile vor fi luate atât împotriva utilizatorilor persoane fizice dar și a societăților comerciale sau a instituțiilor publice care înregistrează debite restante.
Având în vedere că realizarea indicatorilor economici ai societății depind în mod direct și de gradul de realizare a încasărilor, nu vor fi făcute excepții în aplicarea măsurilor stabilite.
„Va fi făcută aplicarea prevederilor clauzelor contractuale, respectiv a articolului 6.8 al. (1) litera ”a” conform căruia operatorul va întrerupe furnizarea serviciilor în cazul în care utilizatorul nu achită facturile în perioada de scadență. Reluarea furnizării serviciilor se va face numai după achitarea integrală a debitului restant și a penalităților aferente dar și a taxei de sistare și reluare a furnizării ce va fi achitată separat. Măsurile menționate au fost deja aplicate pentru șase agenți economici și 10 utilizatori persoane fizice„, se precizează într-un comunicat al societăţii Nova Apaserv.