Preşcolarii de la Grădiniţa nr. 4 Botoşani îndrumaţi de prof. Miron Nela ,Ceomârtan Aurelia şi Huţu Mădălina de la Grădiniţa nr. 9 Botoşani, împreună cu un grup de elevi cu CES integraţi de la Şcoala nr. 14 Botoşani, sub îndrumarea prof. Miron Ioan s-au pregătit şi au sărbătorit cu mult emtuziasm ziua de 24 Ianuarie, Ziua Unirii, în cadrul proiectului educaţional,,Hai să dăm mână cu mână!” conceput în spiritul evenimentului sărbătorit. Preşcolarii şi şcolarii au cântat şi audiat cântece patriotice,au recitat versuri despre Unire, au audiat povestirile istorice de D.Almaş : ,,Toţi românii căntă Hora Unirii”,,Cuza Vodă şi sultanul”,,Băiatul care a vorbit cu Vodă” etc şi povestirea,,Moş Ion Roată şi Unirea” de I.Creangă, iar desenele şi picturile inspirate de această sărbătoare le-au expus în cadrul expoziţiei cu tema ,, Unire în cuget şi simţiri” la Biblioteca,,M.Eminescu” Botoşani, la secţia ,,Împrumut carte pentru copii” . Cunoştinţele istorice au fost valorificate prin intermediul unor deprinderi motrice ( invatarea pasilor de dans – „Hora Unirii”), memorare de versuri, transpunerea elevilor în personajele povestirilor istorice audiate şi vizionate la calculator .
De la această manifestare nu a lipsit cunoscutul cântec “Hora Unirii”, cântec ce a însufleţit lupta pentru Unire a românilor într-o singură ţară.
,,Este bine să le spunem elevilor că data de 24 ianuarie 1859, marchează o pagină importantă a istoriei poporului român şi reprezintă ziua in care Moldova si Tara Romanească, doua ţări diferite în acele vremuri, au ales să fie împreună o singură ţară şi s-au unit sub conducerea domnitorului Alexandru Ioan Cuza, iar peste 59 de ani şi celelalte provincii româneşti aveau să se alăture, întregind un vis de unitate pentru o naţiune întreagă. Noi, cadrele didactice, avem datoria de a le transmite elevilor cunoştinţe despre însemnătatea şi modul cum s-au desfăşurat aceste evenimente memorabile şi cât de greu s-a trecut peste atât de mulţi ani de dezbinare şi învrăjbire.Prin această activitate, ne-am propus să cultivăm la copii dragostea de neam şi ţară şi credinţa în valorile naţionale, ataşamentul profund faţă de locurile natale, în care au trăit şi au luptat strămoşii , în care îşi clădesc viitorul cele mai plăpânde vlăstare ale ţării” spune prof. Miron Nela de la Grădiniţa nr. 4 Botoşani, coordonatoarea proiectului..
În încheierea activităţii preşcolarii şi şcolarii s-au prins într-o horă a prieteniei pe ritmurile melodiei ,,Hora Unirii”. Copiii au purtat în piept ecusoane cu chipul domnitorului Alexandru Ioan Cuza , apoi şi-au împărţit portrete ale domnitorului pictate chiar de ei.