În cadrul unui proiect „Triunghiul vieţii vă salvează la cutremur”, preşcolarii de la Grădiniţa nr. 4 Botoşani, cadrele didactice, personalul auxiliar din unitate şi sub îndrumarea subofiţerilor Bogdan Adăscăliţei şi Cristina Lupu de la Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă Nicolae Iorga, au participat, luni, la o acţiune de alarmare şi evacuare în caz de cutremur .
A fost o acţiune atractivă pentru copii şi, totodată, extrem de utilă. Reprezentanții ISU au sfătuit copiii cum să acţioneze în cazul producerii unui seism major. Şi se așteaptă ca după aceste acțiuni copiii să capete deprinderi pentru a acţiona în astfel de situaţii.
Activitatea a constat în pregătirea preşcolarilor privind modul de comportare premergător pe timpul şi după producerea unui cutremur.Activitatea a fost atât practică cât şi teoretică. Scenariile exerciţiilor au presupus apariţia şi gestionarea diverselor situaţii de urgenţă ce se pot ivi în urma unui cutremur, urmărindu-se în principal perfecţionarea deprinderilor personalului de conducere, ale cadrelor didactice şi ale elevilor, privind activităţile de evacuare.
„Am simulat un început de cutremur. Cel mai important lucru este să nu se creeze panică, trebuie păstrat calmul şi să se aştepte indicaţiile cadrelor didactice. Grădiniţa nu se evacuează dacă mai sunt mişcări seismice. Elevii trebuie să rămână în sălile de clasă şi să se adăpostească sub elementele de rezistenţă, grinzi, tocuri de uşi, bănci”, a declarat reprezentanţii ISU, plutonier Cristina Lupu.
“Deşi copiii văd aceste simulări ca pe un joc, ele sunt de fapt o lecţie practică foarte valoroasă şi o pregătire pentru situaţiile din viaţă. Sperăm să nu fim nevoiţi să punem în aplicare ceea ce vom învăţa în cadrul acestor exerciţii, însă este important să ştim ca şi în aceste cazuri de urgenţă, disciplina ne poate salva”, a spus profesorul Nela Miron de la Grădiniţa nr. 4 Botoşani.
Prin discuţii interactive, stimulative care au avut menirea de a-i provoca şi incita pe cei mici la dialog, s-a urmărit, deasemenea, formarea deprinderilor necesare care să îi ajute să facă faţă situaţiilor dificile, ai căror protagonişti ar putea fi la un moment dat.
Acţiunea a fost coordonată atât de cadrele didactice dar mai ales atent supravegheată de cei doi reprezentanţi ai Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă. Înainte de simulare, fiecare grupă de copii au fost familiarizaţi cu diferite noţiuni teoretice adaptate nivelului lor de înţelegere despre cum trebuie să reacţionam în caz de cutremur. ,,Considerăm că este necesar ca cei mici să aibă noţiuni minime despre cum trebuie să reacţioneze alături de cadrele didactice în cazul in care ne-am confrunta cu un asemenea pericol”, mai precizează prof. Nela Miron