În perioada 13- 14 ianuarie 2012, inspectorul general al Inspectoratului General pentru Situaţii de Urgenţă, colonel Marcel-Sorin Lucaciu, a fost prezent la sediul Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă „Nicolae Iorga” al Judeţului Botoşani pentru o evaluare informală directă. Această evaluare a fost una neplanificată prin care inspectorul general a dorit să afle în mod direct de la personalul aflat în serviciul operativ de intervenţie, dar şi de la reprezentanţii tuturor structurilor inspectoratului, problemele cu care se confruntă şi modul cum acestea sunt soluţionate.
Au fost analizate gradul de operativitate a personalului, utilizarea resurselor, dar şi priorităţile anului 2012, în mod deosebit atragerea de bani din fondurile europene în scopul creşterii capacităţii de intervenţie în raport cu riscurile specifice judeţului nostru.
Pe întreaga durată a activităţii, atmosfera a fost una lipsită de formalism prin care inspectorul general a solicitat tuturor să participe efectiv, în această perioadă, la identificarea celor mai bune soluţii de eficientizare a instituţiei.
Au fost apreciate atmosfera de lucru din cadrul colectivului, eforturile personalului de a fi utili cetăţenilor aflaţi în situaţii limită, condiţiile de muncă dar şi, în mod cu totul special, angajarea în realizarea unui sistem informatic (hard şi soft) performant de sprijin în luarea deciziilor.
Dotarea şi funcţionarea dispeceratului integrat I.S.U. – Serviciul Judeţean de Ambulanţă (SJA) situează judeţul Botoşani printre primele din ţară şi dovedeşte că oamenii din cele două instituţii şi-au dat mâna pentru aceeaşi misiune nobilă, de a servi comunitatea.
La sfârşitul întâlnirii a fost depusă o jerbă de flori la monumentul eroilor pompieri din faţa inspectoratului.