Acţiunea de echivalare a studiilor învăţătorilor şi educatorilor fără studii superioare, precum şi a maiştrilor ar putea genera nemulţumiri în rândul anumitor categorii de cadre didactice. Reprezentanţii sindicatelor din învăţământul botoşănean spun că atunci când a fost modificată Legea învăţământului, sindicatele nu au fost chemate cu propuneri, drept pentru care nu pot judeca o lege asumată de Ministerul Educaţiei.
„Există o metodologie clară şi este stabilită de Ministerul Educaţiei. Dacă este corectă sau nu, noi nu o putem judeca pentru că legea aceasta a fost asumată de minister, noi nu am fost consultaţi dacă suntem de acord sau nu, ci ni s-au pus lucrurile în faţă. Asta este situaţia şi o luăm ca atare. Practic, nu rămâne decât să fie puse în aplicare. Acest ordin vine în aplicarea Legii învăţământului, lege care în cuprinsul ei nu mai regăseşte noţiunea de învăţător sau educatoare, ci profesor pentru învăţământ primar şi profesor pentru învăţământ preşcolar. Dispare şi noţiunea de maistru instructor şi este profesor de instruire practică. S-ar vrea o aliniere la situaţia din Europa, unde nu există decât noţiunea de profesor„, a precizat Liviu Axinte, liderul Ligii Sindicatelor din Învăţământ Botoşani.
Aceste cadre didactice vor fi asimilaţi profesorilor funcţie de activitatea obţinută la catedră şi vechime. Potrivit metodologiei, nu poate trece ca profesor decât acel învăţător sau educatoare care a dobândit minim 100 de credite în ultimii cinci ani.
De ce nu aliniati si femeile de servici la aceasta profesie.Cum comparam noi situatia din alte tari cu ce este la noi?
[MARKED AS SPAM BY ANTISPAM BEE | Server IP]
Ce bucurie provoaca noua titulatura…absolventi de profesionale,numiti profesori…..profesori de meserie!