Social-democraţii botoşăneni consideră că un eventual parteneriat dintre societăţile Eltrans şi Microbuzul nu ar fi eficient. Ei consideră însă că o asociere ar fi extrem de riscantă şi că s-ar crea o situaţie de monopol. Ovidiu Portariuc, vicepreşedintele organizaţiei judeţene a PSD, a precizat că ar apare o ” struţo-cămilă de genul parteneriat public privat cu subvenţii încrucişate, astfel încât nimeni să nu mai poată urmări eficienţa fiecărui ban public cheltuit. Este riscant„, a spus Portariuc.
Nici consilierul local Gheorghe Vâzdoagă nu pare încântat de ideea unui parteneriat public privat între cele două societăţi.
„Am aflat din media de existenţa acestui studiu care se face la cererea Primăriei privind cea mai eficientă modalitate de exploatare a transportului în comun. Daca se va face, în orice împrejurare, va trebui obligatoriu să fie un mediu concurenţial. Când se face licitaţie, când se listează Eltrans la bursă şi se vând acţiuni, oricare din aceste modalităţi de privatizare va trebui să aibă un mediu concurenţial şi nu se poate pune nicio clipă problema că Eltransul este dat Microbuzului. Într-adevăr, apare aici o problemă care ar trebui să ne dea de gândit, monopolul asupra unui serviciu public. Dar monopol avem şi la Termica. Am spus de nenumărate ori, că Termica şi Eltrans sunt două pietre de moară legate de gâtul Consiliului Local Botoşani„, a spus Vâzdoagă.
Acesta consideră că o astfel de problemă este destul de complexă şi că nu trebuie privită simplist. Vâzdoagă mai spune că” necesită o analiză şi responsabilă, şi profesionistă şi în niciun caz nu se poate spune că Microbuzul ia Eltransul. Cine îl va lua… Dacă se listează pe bursă pot cumpărat şi eu, oricare… cine va avea pachetul majoritar se va vedea. Dacă se va ajunge la această situaţie„, a adăugat consilierul local.
Legal si moral ar trebui sa se scoata la licitatie publica cu un caiet de sarcini clar si avantajos primariei/consiliului local. Altfel ramine suspiciunea de „matrapazlic” tipic romanesc. Cit priveste firma Microbuzul eu nu cred ca are puterea financiara sa preia si Eltrans-ul dat fiind faptul ca desi administratorul ei a promis in nenumarate rinduri ca-si va moderniza flota de microbuze, aceasta arata asa cum o stim cu totii. Sint unele microbuze care nici nu stiu cum de mai primesc avizul RAR si ARR. Dar asta-i alta poveste Nu pot subscrie pentru o asemenea eventuala mare greseala cu iz penal.