A fost lansată a patra ediţie a concursului naţional „Patrula Eco”

Centrul Carpato-Danubian de Geoecologie şi Editura Decesfera Media au lansat a patra ediţie a concursului naţional „Patrula Eco”. Concursul se derulează în perioada septembrie 2011 – iunie 2012 şi este dedicat şcolilor care doresc să se implice în programe de educaţie pentru mediu.

La cea de a treia ediţie (anul şcolar 2010/2011) a Concursului Naţional “Patrula Eco” au participat 235 unităţi şcolare din întreaga ţară.  Judeţul Botoşani a avut înscrise 25 de patrule, din care au facut parte 2300 de elevi coordonaţi de 86 cadre didactice.

Din cele 25 de patrule, 17 au fost din mediul urban şi 8 din mediul rural. Numărul mare al unităţilor şcolare ce provin din mediul urban explică faptul că există un interes mult mai mare asupra problemelor mediului înconjurător, deoarece, în mediul urban, aceste probleme sunt mult mai frecvente şi mai numeroase decât în comunităţile rurale.

Categoriile unităţilor şcolare implicate în proiectul “Patrula Eco” au fost diverse: 12 şcoli generale, 11 licee/grupuri şcolare/colegii şi 2 şcoli de arte şi meserii. Acest fapt reflectă interesul pentru protejarea şi evidenţierea problemelor de mediu a elevilor din diferite categorii de vârstă.

La cea de a treia ediţie a concursului cele mai bine clasate patrule din judeţul Botoşani au fost cele de la Grupul Şcolar “Ştefan cel Mare şi Sfânt” Vorona, care a ocupat locul 5 la nivel naţional şi a obţinut o menţiune, şi cea de la Grupul Şcolar “Regina Maria” Dorohoi, locul 11.

Organizatorii au acordat diplome şi premii coordonatorilor, iar câte un elev din fiecare patrula a primit un premiu pentru cea mai complexă agendă.

Regulamentul concursului este disponibil pe site-ul www.ccdg.ro, iar o patrula poate fi inscrisa până la 30 noiembrie 2011.

„Considerăm că participarea la acest concurs reprezintă o experienţă utilă pentru elevi şi cadre didactice atât în depistarea problemelor de mediu, dar şi în prezentarea faptelor bune care au ca scop protejarea mediului înconjurător. De asemenea, prin faptul că proiectul este interactiv şi se desfăşoară pe tot parcursul anului şcolar, elevii sunt permanent în contact cu ceea ce se întâmplă în jurul lor, proiectul contribuind astfel la o diseminare permanentă a mesajelor ecologice”, a afirmat Dana Elena Boariu

.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *