O firmă din Botoșani deține primul echipament profesional care curăță filtrele de particule. Este vorba de societatea comercială Agribusiness Interim Management SRL, deținută de omul de afaceri Bogdan Dăscălescu, care a pus în funcțiune, de curând, primul sistem profesional de curățarea a filtrelor de particule, atât pentru autoturisme, autoutilitare, cât și pentru camioane. Echipamentul este produs de compania americană FSX și permite curățarea DPF-urilor atât pneumatic, cât și hidrauliuc.
Agribusiness Interim Management SRL, care deține brandurile Turbo Total și Das Auto Center, a montat linia de curățare particule la Bucecea. Investiția se ridică la aproximativ 300.000 de euro.
Firma prestează servicii pentru service-uri auto, dar și pentru persoane fizice interesate să curețe direct filtrul de particule, prin comenzi la 0744351351.
„FSX este o firmă americană specializată pe producerea de echipamente profesionale pentru curățarea filtrelor de particule, DPF-urile, cum le știe toată lumea. Această linie este prima din România. Cei de la FSX livrează în Europa și avem câteva centre prin Ungaria, Germania Austria. E o linie care rezolvă problema filtrelor de particule, în special la întreținere, pentru că în alte zone ale lumii șoferii nu așteaptă să se aprindă becul în bord și la 150.000- 200.000 de kilometri dau filtrele de particule jos, le pun la curățat și astfel nu ajung la situația neplăcută să se defecteze filtrele de particule”, a afirmat Bogdan Dăscălescu.
Ce este DPF și cum funcționează?
Filtrul de particule diesel (DPF) este o componentă esențială a sistemului de evacuare al motoarelor diesel. Acesta a fost introdus pentru a respecta standardele stricte de emisii impuse la nivel global, având ca scop reducerea cantității de particule solide eliberate în atmosferă. DPF-ul reține particulele de funingine generate în timpul combustiei motorului, prevenind astfel poluarea excesivă.
DPF-ul funcționează prin capturarea acestor particule și prin arderea lor periodică în timpul procesului de regenerare. Regenerarea poate fi de două tipuri: pasivă și activă. Regenerarea pasivă are loc automat în timpul funcționării normale a motorului, când temperatura gazelor de evacuare este suficient de ridicată pentru a arde funinginea acumulată.
Regenerarea activă, pe de altă parte, necesită intervenția sistemului de gestionare a motorului pentru a crește temperatura gazelor de evacuare și a arde funinginea.
Simptomele unui DPF înfundat
Pe măsură ce DPF-ul se umple de particule și regenerarea nu are loc corespunzător, pot apărea o serie de simptome. Recunoașterea acestor simptome DPF înfundat este foarte importantă pentru prevenirea problemelor grave la motor și evitarea unor reparații costisitoare.
Iată care sunt cele mai comune simptome care indică un filtru de particule înfundat:
- Scăderea performanțelor motorului
Unul dintre primele semne ale unui filtru particule înfundat simptome este scăderea semnificativă a puterii motorului. Motorul va răspunde mai lent la accelerare și performanțele generale ale vehiculului vor scădea.
- Avertizarea din bord
În multe cazuri, sistemul de diagnosticare al mașinii va detecta problemele DPF și va aprinde un martor de avertizare pe tabloul de bord. Acest martor poate avea forma unui simbol ce indică evacuarea gazelor sau un mesaj specific de probleme filtru de particule.
- Creșterea consumului de combustibil
Un simptome filtru de particule infundat foarte comun este creșterea consumului de combustibil. Datorită presiunii crescute în sistemul de evacuare, motorul va lucra mai greu, ceea ce va conduce la un consum mai mare de combustibil.
- Fumul negru
Un alt semne DPF înfundat evident este emisia de fum negru din eșapament. Un DPF înfundat nu mai poate capta eficient particulele de funingine, ceea ce va duce la eliberarea acestora în atmosferă sub formă de fum dens și negru.
- Blocarea motorului în modul de avarie (limp mode)
În cazuri severe, motorul poate intra în modul de avarie, limitând performanțele vehiculului pentru a preveni deteriorarea ulterioară. Aceasta este o măsură de siguranță pentru a proteja motorul de efectele unui dpf infundat simptome agravate.