Autoritatile au incercat mai multe proiecte de anvergura impreuna cu judetul Suceava, dar niciunul nu s-a finalizat.
Colaborarile dintre Botosani si Suceava nu au succes. Mai multe obiective pentru care trebuiau sa se asocieze cele doua judete au esuat, iar pagubiti sunt cetatenii. Cea mai veche problema o reprezinta podul din localitatea Talpa, comuna Candesti, care face legatura intre cele doua judete. Lucrarea, demarata in 1996, a fost oprita dupa cativa ani, din lipsa de fonduri guvernamentale, iar in 2004 a fost abandonata. Presedintele Consiliului Judetean (CJ), Mihai Tabuleac, sustine ca a aflat de problema in urma unei petitii trimise de un cetatean din zona si a elaborat un proiect de hotarare ce prevedea preluarea drumului comunal in subordinea institutiei pe care o conduce. Seful CJ a explicat ca acest pas trebuia facut pentru a putea continua investitia. Acum insa procedurile s-au blocat din nou, intrucat autoritatile judetene din Suceava, care ar fi trebuit sa demareze o procedura similara, nu au reactionat la solicitarile botosanenilor. „CJ Suceava trebuie sa preia la fel ca noi drumul, insa, desi am facut mai multe demersuri in acest sens, nu s-a intamplat nimic. Urmatorul pas este sa incheiem un nou protocol de colaborare pentru continuare investitiei”, a declarat Mihai Tabuleac.
Oficialul a adaugat ca fondurile necesare pentru continuarea investitiei ar putea fi alocate din bugetul pe anul viitor al judetului. Inainte de a fi reluata, investitia necesita o expertiza tehnica si refacerea proiectului tehnic. CJ Botosani se asteapta ca o parte din costuri sa fie suportate de judetul vecin.
Pana atunci localnicii vor fi nevoiti sa ocoleasca 10 kilometri pentru a ajunge in judetul vecin. Primarul comunei Candesti, Constantin Ciornodolea, a precizat ca autoritatile judetene au stiut de problema, insa pana acum nu s-au implicat. „Eu nu pot sa ma implic, pentru ca nu este proiectul primariei si nu am parghiile necesare”, a declarat edilul.
Solicitare de fonduri pentru aeroport, refuzata
O alta problema ce trebuia rezolvata de alianta dintre cele doua judete o reprezinta modernizarea aeroportului de la Salcea. CJ Suceava a solicitat ajutorul CJ Botosani in vederea elaborarii proiectului de modernizare. Initial autoritatile botosanene au solicitat schimbarea denumirii aeroportului in Botosani-Suceava, lucru refuzat de judetul vecin, iar ulterior, cand s-a pus in discutie sustinerea proiectului de modernizare, consilierii judeteni botosaneni au trimis o adresa in care mentionau ca sprijina initiativa, insa nu cu bani.
A treia problema o reprezinta consolidarea malurilor Siretului in zona podului de la Bucecea – Hantesti. Lucrarile fac parte dintr-un proiect al Apelor Romane, insa din lipsa de fonduri au fost oprite dupa ce au fost executate in proportie de 60%. „Lucrarile au inceput dupa inundatiile de anul trecut, insa nu au fost finalizate”, a explicat Andron Tampau, primarul orasului Bucecea. Seful Serviciului de Gospodarire a Apelor Botosani, Vasile Cercel, nu a putut fi contactat ieri pentru a oferi detalii despre acest proiect.
–-
Sprijin in Agentia de Dezvoltare
Autoritatile din judetul vecin mentioneaza ca au o colaborare buna cu cele din Botosani. Presedintele CJ Suceava, Gheorghe Flutur, a aratat ca problema podului de la Talpa este una a vechii guvernari si se va incerca rezolvarea ei anul viitor, dar trebuie tinut cont si de resursele necesare altor obiective care au fost afectate de inundatii.
Referitor la modernizarea aeroportului, seful de la CJ Suceava sustine ca si-a dat seama ca autoritatile botosanene nu au fondurile necesare unei colaborari si a apelat la bani europeni. „Avem o colaborare corecta cu judetul Botosani. In cadrul Agentiei de Dezvoltare Regionala Nord-Est ne-am sprijinit reciproc cu proiecte in infrastructura, spre exemplu drumul national Suceava- Botosani si in zona de turism”, a declarat Gheorghe Flutur. Oficialul a mentionat ca ambele judete au facut demersuri la guvern pentru obtinerea banilor necesari lucrarilor, iar acum asteapta un raspuns.
Investitia la drumul ce leaga cele doua judete are un traseu anevoios. La inceputul anului trecut se anunta alocarea din partea Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Romane a 114 milioane de lei pentru modernizare. Ulterior, la dezbaterile privind bugetul tarii pe acest an, autoritatile judetene spuneau ca de fapt s-a dat doar un milion de lei.
Artera este intr-o stare avansata de degradare si nu se stie cand vor incepe lucrarile, chiar daca a fost stabilit un executant.
Sursa: Monitorul de Botosani