Primăria Botoșani a înființat un nou compartiment care va prelua atribuțiile societății Locativa, dizolvată în anul 2023 din cauza problemelor financiare.
Compartimentul nou înființat va funcționa în subordinea Serviciului Patrimoniu și se va numi Compartimentul Administrare Fond Locativ și Spații cu altă destinație. Noua structură va avea doar șase posturi, față de 52 câte erau la fosta societate Locativa. Trei dintre posturile vacante sunt de consilier principal și unul de consilier juridic principal.
Operațiunile de contabilitate cât și de încasare a ratelor în cazul vânnzării locuințelor cu plata în rate, vor fi preluate de Serviciul contabilitate din cadrul Primăriei Botoșani, în timp ce operațiunile de încasare a chiriilor vor fi realizate prin Direcția Taxe și Impozite Locale.
Lucrările de reparații curente ale fondului imobiliar se vor face de personalul ce se va angaja în cadrul Direcției Servicii Publice Botoșani, pe cele șapte posturi suplimentate, respectiv un economist, un muncitor necalificat ( zidar șamotor), zidar (restaurator), instalator (rețele termice și sanitare), un electrician (construcții civile și industriale), un tinichigiu (în construcții) și un tâmplar (manual, ajustor, montator).