Povestea Carpathian Jerky, primul brand românesc de jerky adică snacksuri din carne deshidratată şi condimentată, a început acum aproape doi ani atunci când George Cărpuşor, un antreprenor cu experienţă în zona online, a sesizat că pe piaţa din România nu există niciun producător de astfel de produse celebre de altfel pe piaţa americană. Aşa că alături de tatăl său, care are un business în sectorul alimentar şi HoReCa, au investit în dezvoltarea acestui brand.
„Businessul a fost gândit de la bun început să vândă direct către consumatorul final. Nu ne-am dorit nici o secundă şi nici în prezent nu ne dorim foarte mulţi revânzători, dorim să construim noi comunitatea noastră proprie de clienţi, prin care să-i putem fideliza, să putem controla preţul, să putem controla calitatea pe care o primeşte de la început până la final“, a povestit George în cadrul emisiunii ZF Afaceri de la Zero. Acum portofoliul Carpathian Jerky include mai multe sortimente de jerky din carne de vită şi pui, dar şi cârnăciori din carne de porc.
„De la bun început, ideea a fost să facem un produs curat, fără aditiv, fără chimicale“, a punctat George, care spune că din cauza termenului de valabilitate mai mic faţă de alte produse nu s-a gândit să intre cu aceste produse în marile lanţuri de magazine. Aşa că produsele se vând în principal prin intermediul magazinului online şi a câtorva băcănii şi săli de sport din ţară.
„Prin faptul că deshidratăm aproape în întregime produsul şi scoatem toată cantitatea de apă, ne ajută să ducem termenul de valabilitate undeva la câteva luni“.
Iar pentru produse, familia de antreprenori colaborează cu producători locali din Botoşani, Vaslui şi Bacău.
„Am plecat cu un singur deshidrator la început. În prezent avem patru deshidratoare, dintre care unul este de 8 metri pătraţi, care este acum în jur de 10.000 de euro. Cu siguranţă poţi să începi şi unul cu un deshidrator de 1.000-2.000 de euro“. George are o experienţă de mai bine de şapte ani în social media, în special în zona de reclame, astfel că a creat o adevărată comunitate online în jurul brandului. Astfel, a ajuns să tatoneze tot în online şi piaţa din Ungaria.
„Următorii paşi în dezvoltarea brandului, paşi pe care i-am început deja, este să începem să vindem şi în afara României. Primul pas a fost Ungaria. Avem în jur de o lună de când am început acolo cu reclamele şi pot să zice că rezultatele sunt îmbucurătoare. Urmează Bulgaria, bineînţeles, Grecia, Cehia, Slovacia, Slovenia, Germania şi Austria“. Mai mult, antreprenorii sunt în discuţii cu un depozit din Germania pentru a face livrarea în zonă.
„Anul acesta, pe lângă lansarea produsele noi, va fi această expansiune la nivel de Europa estică şi centrală. Piaţa de snacuri pe bază din carne în Germania totalizează în jur de 200 de milioane de euro pe an. Deci, dacă reuşesc, probabil, nu ştiu, unu la sute să acaparez, probabil voi fi extraordinari de fericiţI“, a mai spus George.
Sursa:zf.ro