Cum se va desfășura procesul de evaluare digitalizată
Insituția a transmis că, la sfârșitul probei, lucrările sunt scanate și încărcate pe platformă, unde evaluatori din școli și județe diferite le corectează.
„La sfârşitul probei, lucrările scrise ale candidaţilor sunt scanate, apoi încărcate pe platforma de evaluare digitalizată. Pentru scanare, fiecare sală de clasă în care se desfăşoară probe scrise este dotată cu scanner. În baza conturilor individuale create anterior, profesorii evaluatori au acces pe platforma digitalizată, unde sunt încărcate lucrările. Evaluarea se face pe laptop/calculator, în baza unui borderou digital introdus anterior repartizării lucrărilor către profesorii evaluatori.
Folosirea platformei de evaluare digitalizată permite repartizarea aleatorie a lucrărilor. Astfel, doi evaluatori ai aceleiaşi lucrări vor fi nu doar din şcoli diferite, ei pot fi şi din judeţe diferite. Funcţiile platformei permit, la finalul evaluării fiecărei lucrări, cumularea punctajelor şi descărcarea automată a borderourilor de evaluare”, a transmis instituția.
Conexiunea la internet și măsurile luate dacă paltforma nu va funcționa
Reprezentanții spun că există soluții pentru situațiile în care conexiunea la internet nu funcționează, cum ar fi scanarea lucrărilor într-un alt centru de examen.
„Procedurile de lucru prevăd soluţii pentru situaţiile în care conexiunea la internet nu funcţionează, inclusiv, dacă este nevoie, scanarea lucrărilor în alt centru de examen sau la nivelul comisiei judeţene/a municipiului Bucureşti.
Resursele necesare pentru funcţionarea platformei (puterea de calcul şi capacitatea de stocare) sunt asigurate de parteneri instituţionali. În situaţia puţin probabilă în care se produc blocaje, se va interveni în timp real pentru suplimentarea resurselor sau identificarea şi rezolvarea oricărei probleme”, au explicat reprezentanții instituției.
Discrepanțele de notare între profesori
Reprezentanții au precizat că evaluarea lucrărilor se face individual. Dacă există diferențe de mai mult de 1 punct între evaluatori, lucrările sunt redistribuite altor evaluatori pentru o a doua evaluare.
„Conform metodologiilor existente, evaluarea se realizează individual, nu prin „discuţii între cadrele didactice”. În situaţia în care diferenţele de notare între evaluatori sunt mai mari de 1 punct, platforma identifică aceste lucrări şi le repartizează automat altor doi evaluatori.
După a doua evaluare, se elimină nota cea mai mare şi cea mai mică şi se face media notelor rămase. Platforma semnalează, de asemenea, diferenţele de notare între evaluatori la itemii obiectivi şi are implementată soluţie tehnică de eliminare a acestora”, au mai explicat ministerului, potrivit evz.ro.
Urmareste-ne pe Google News