Transportatorii ameninţă cu proteste

masini transportPatronatele din transporturile rutiere resping cu fermitate Ordonanţa Guvernului privind transporturile rutiere. Sfidarea partenerilor sociali, o practică curentă a Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii şi a Guvernului României care adoptă prin Ordonanţe măsuri legislative cu o consultare formală condamnabilă, se precizează într-un comunicat de presă.

Sub pretextul termenului de aplicare a Regulamentelor Europene privind transportul rutier 1071, 1072, 1073, Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii, deşi sesizat în repetate rânduri prin intervenţiile asociaţiilor profesionale şi patronale, promovează fără avizul consultativ al acestora, ordonanţa care se doreşte a fi piatra de temelie a transporturilor rutiere din România.

Deşi au fost făcute numeroase observaţii pe textul proiectului şi chiar a fost propusă o variantă de lucru care să răspundă cu mult mai bine nevoilor actuale şi de dezvoltare ale transportului rutier din România, deşi a fost solicitată în repetate rânduri de către asociaţiile profesionale constituirea unui grup de lucru format din specialişti reprezentanţi ai autorităţilor şi mediului de afaceri, proiectul a fost promovat în dispreţul acestora şi într-o formă lipsită total de profesionalism.

Legea transporturilor rutiere acest act legislativ aşteptat de către patronatele din transporturi şi promis de către autorităţi încă din 2008 nu a putut fi „emanat” decât printr-o ordonanţă şi într-o formă descalificantă pentru cei care au  promovat-o.

Este adevărat că a fost promovată şi Ordonanţa Guvernului privind înfiinţarea Inspectoratului de Stat pentru Controlul în Transportul Rutier, un lucru bun de altfel dar fără modificările convenite cu patronatele în şedinţa de Dialog Social din data de 19 august şi care şchioapătă  în lipsa unei legi bine gândite şi aplicate.

„Transportatorii rutieri au nevoie de o lege şi nu de o altă Ordonanţă care se adaugă lungului şir de ordonanţe care fac din reglementările transportului rutier un hăţiş ostil şi anevoios de aplicat, un mediu de altfel foarte propice pentru abuzurile autorităţilor. De ce Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii nu ţine seama de propunerile patronatelor din transporturi?  De ce  Guvernul României nu ţine seama şi nu răspunde la memoriile patronatelor din transporturi pentru îndreptarea lucrurilor? Cerem chiar aşa de mult? Nu vrem decât o lege prin care transportatorii să-şi poată construi în mod sănătos şi predictibil afacerile pentru familiile lor, ale angajaţilor lor, aducătoare de multe taxe la bugetele de stat şi locale.  Am înţeles că autostrăzi nu puteţi construi pentru că nu aveţi bani, dar o lege nu necesită mai mult  decât pricepere, consultări şi bunăvoinţă. Dacă stăm bine să ne gândim, este chiar gratis. Şi atunci, de ce nu se poate?  Asociaţiile patronale sunt hotărâte să nu abandoneze eforturile şi lupta în toate formele ei legale pentru a promova şi susţine în faţa organelor legislative Legea Transporturilor Rutiere în forma agreată de toate părţile interesate şi în concordanţă cu Regulamentele   europene.  Calendarul tuturor acţiunilor noastre va fi stabilit  în termen de maximum 15 zile şi va fi adus la  cunoştinţă Guvernului României”, se mai arată în comunicat.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *