Cum recunoşti un apel fals din partea băncii. Escrocii au născocit noi metode pentru a obţinele datele cardului

Foto: Shutterstock

Metodele de înşelătorie prin telefon s-au schimbat constant în ultima perioadă, iar escrocii născocesc fel şi fel de metode ca să îşi păcălească victimele. Tot mai mulţi oameni au fost sunaţi de presupuşi reprezentanţi bancari.

Metoda de funcționare a înșelătoriei este una foarte simplă. Victima primeşte un apel telefonic de la o presupusă „instituţie bancară,” care o informează că i-a fost aprobat un credit, deşi nu a făcut nicio solicitare.

Atacatorul cere apoi detalii personale şi financiare, precum CNP-ul, seria şi numărul cărţii de identitate, datele contului bancar, ale cardului şi chiar PIN-ul.

Informaţiile sunt solicitate sub pretextul verificărilor suplimentare pentru „corectarea” unei erori în procesul de creditare, de fapt inexistent.

Important este să știm cum să ne ferim de aceste înșelătorii și sa recunoaștem semnele unui apel suspect. Astfel, este esențial sa cunoaștem ca nicio bancă nu va cere date personale sau parole prin telefon. Totodată, dacă apelantul încearcă să vă grăbească sau intimideze, probabil este o tentativă de fraudă.

Mai mult, pentru a va asigura că nu deveniți o victimă a acestor fraude, este important sa țineți cont de câteva sfaturi: Nu oferiti niciodată informaţii sensibile la telefon; Verificati legitimitatea apelului; Cereti asistenţa unui specialist și raportați orice suspiciune imediat la banca şi poliţie, noteaza Observator.

Urmareste-ne pe Google News

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *