Se vinde un mare lanț de magazine. Rețeaua are supermarketuri și în Botoșani. Va fi tranzacția anului în România

Mega Image a solicitat Consiliului Concurenței un aviz pentru a prelua rețeaua Profi, iar acesta va fi elaborat și anunțat în luna noiembrie, conform declarațiilor președintelui Consiliului Concurenței, Bogdan Chirițoiu. În prezent, specialiștii analizează propunerile venite de la compania-mamă a Mega Image, Ahold Delhaize, ca răspuns la îngrijorările exprimate de autoritatea de reglementare și de la alte părți interesate, în urma consultării publice care se încheie pe 4 noiembrie 2024.

Potrivit Capital.ro, în maximum o lună se va decide dacă tranzacția este aprobată sau nu. Ahold Delhaize a propus să vândă 87 de magazine în zone unde Mega Image și Profi se suprapun pentru a nu limita opțiunile consumatorilor din acele regiuni. În total, cele două rețele de supermarketuri au aproximativ 2.600 de magazine în întreaga țară, dar se suprapun doar în București și câteva orașe mari, unde Profi are mai multe locații.

„Este puțin probabil să spunem negativ în momentul de față, din moment ce am ajuns cu ei la o formulă. Noi, de principiu, am aprobat aceste angajamente, propunerile Mega Image au fost discutate cu noi, deci ele sunt aprobate de principiu. Le punem în consultare publică, vedem ce reacții primim și le mai putem nuanța.

Cred că, teoretic, am putea să le și refuzăm cu totul, dar e foarte puțin probabil, nu s-a întâmplat niciodată ca după consultarea publică să spunem că, de fapt, angajamentele astea sunt complet greșite, respingem tot. Cel mai probabil este să facem anumite nuanțări, să mai modificăm anumiți termeni.

Ei ne-au rugat să ne încadrăm în 12 noiembrie – din unele considerații ale loc privind modul de funcționare, cum își fac bugetele. O să încercăm 12 noiembrie, dar nu putem garanta. O să lucrăm cât e nevoie să lucrăm ca să luăm o decizie bună. Așteptarea mea este că dar dacă nu o fi 12 noiembrie, va fi undeva în cursul lunii noiembrie cred că vom avea o decizie.

Mega Image ne-a spus că vrea să păstreze brandul. Acele magazine pe care vor să le vândă sunt în general Profi, cu puține excepții Mega Image vrea să vândă și magazine de-ale lor. În general o să renunțe la Profi, deci cumpără tot, dar renunță la o parte din ele.

Cei care le vor cumpăra vor decide sub ce brand le utilizează. Logic ar fi din moment ce brandul Profi va aparține un Mega Image, mă aștept ca magazinele care vor fi vândute de Mega Image să intre sub brandul celor care le achiziționează”, a explicat președintelele Consiliului Concurenței, Bogdan Chirițoiu, pentru „Gândul”.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *