Ministrul Cercetării, Inovării și Digitalizării, Bogdan Ivan, a anunțat că românii vor fi notificați cu 30 de zile înainte expirării buletinului, pașaportului sau a permisului auto. Iată când vor fi disponibile aceste servicii.
Românii vor fi notificați cu 30 de zile înainte de expirarea cărții de identitate, pașaportului sau permisului auto. Ministrul Digitalizării, Bogdan Ivan, a explicat că toate procedurile pentru reînnoirea acestor documente vor putea fi efectuate online, prin intermediul platformei guvernamentale de cloud.
El estimează că până la începutul anului viitor vor fi disponibile unele dintre aceste servicii, care vor simplifica multe proceduri ce se fac acum doar la ghișee și consumă timp. Accesul se va realiza printr-un ID digital, a explicat ministrul.
Primele aplicații vor fi finalizate până la finalul acestui an
Marți, pe data de 30 iulie, Bogdan Ivan a anunțat că până la sfârșitul anului vor fi lansate primele aplicații și servicii pe platforma guvernamentală de cloud. Ministrul a precizat că obiectivul este dezvoltarea a 60-70 de servicii publice până la sfârșitul anului viitor.
Printre aplicațiile vizate se numără cele pentru obținerea cărții de identitate, permisului de conducere și cazierului, care vor fi interconectate pentru a simplifica procesul pentru cetățeni.
El a explicat că aceste aplicații vor fi integrate cu hub-urile diferitelor ministere, fiecare având propria platformă cu soluții tehnice și date distincte. Ministrul a subliniat că scopul este adaptarea acestor sisteme la tehnologia din 2024 și unificarea limbajului tehnic. De asemenea, a menționat că în august va fi disponibilă platforma națională de interoperabilitate, care beneficiază deja de finanțare din fonduri europene.
”Ţinta este ca aceste sute de sisteme să le adaptăm la tehnologia din 2024, să le aducem la un limbaj tehnic comun”, a mai spus Bogdan Ivan.
Beneficiile acestor aplicații
Bogdan Ivan a detaliat avantajele aplicațiilor bazate pe interoperabilitatea datelor între diferite autorități. De exemplu, a explicat că pentru a obține o finanțare de la APIA, solicitantul nu va mai fi nevoie să se prezinte personal pentru a obține un extras de carte funciară sau certificat fiscal.
Funcționarul de la APIA va putea accesa direct aceste informații folosind CNP-ul beneficiarului. Aceeași procedură va fi aplicabilă și pentru certificatele de urbanism și autorizațiile de construcție.
”Este evident că sunt unii oameni care sunt poate reticenţi, cu bună credinţă, dar unii care, nu au neapărat de bună credinţă, sunt cu adevărat îngrijoraţi, că nu vei mai putea să ai termene pe care nu le respecţi, pentru că vei suporta rigorile legii atunci”, a mai arătat el, potrivit capital.ro