Atunci când deja au trecut orice amenințări de vreme rea, cu lapovițe și ninsori, și temperaturile nu mai scad sub 10 grade nici măcar noaptea, trecerea la anvelopele de vară este deja o operațiune necesară.
Spre deosebire de trecerea la anvelopele de iarnă, când toată lumea se grăbește să facă schimbul doar atunci când se anunță ninsori, trecerea la cele de vară se face într-un mod mult mai relaxat. Șoferii nu au vreo problemă să meargă cu pneurile de iarnă chiar dacă afară sunt în mod frecvent peste 20 de grade Celsius, așteptând să prindă un loc la vulcanizare fără să mai stea cu orele la coadă.
Deseori mulți șoferi își depozitează anvelopele acasă, în garaj. Astfel, atunci când vine timpul pentru schimbare, fie le urcă în portbagaj și merg cu ele la vulcanizare, fie urcă mașina pe cric și le schimbă singuri. Desigur, soluția cea mai convenabilă ar fi să aveți roțile depozitate la un hotel de anvelope și să mergeți direct cu mașina, cu programare, și să le schimbați direct acolo. Astfel, nu veți avea nicio grijă în privința depozitării, transportului sau a altor impedimente care ar rezulta din depozitarea anvelopelor acasă.
În cazul în care aveți anvelopele depozitate acasă, în garaj, și doriți să le montați singuri, atunci ar trebui în primul rând să le verificați integritatea, să nu aibă corpuri ascuțite înfipte în calea de rulare sau pe taloane. Ulterior, verificați și refaceți presiunea înainte să le montați. Totodată, notați care roată de unde a fost demontată de pe mașină. Astfel, când va veni vremea să le montați înapoi, să știți cum să faceți corect rotația acestora pentru a asigura o uzură uniformă anvelopelor. Se recomandă ca permutarea roților să se facă o dată la 10.000 de kilometri sau la fiecare schimbare de sezon. Există mai multe modalități de a face aceasta. Un exemplu ar fi acela în X prin care roata stânga față trece pe roata dreapta spate iar roata dreapta față trece pe stânga spate. La schimbarea următoare, veți permuta pur și simplu roțile de pe față cu cele de pe spate (stânga-față pe stânga-spate și, respectiv, dreapta-față pe dreapta-spate) și ulterior iar în X. Este cunoscut faptul că anvelopele de pe puntea față se uzează, în condiții normale, mai repede decât cele de pe spate, mai ales la vehiculele cu tracțiune pe roțile anterioare.
Un aspect deseori ignorat este cel al reglării unghiurilor direcției. În timp, acestea se dereglează din cauza gropilor și denivelărilor. Ca urmare, mașina va deveni mai instabilă, anvelopele se vor toci mai mult pe interior sau pe exterior, consumul de carburant va crește și pot apărea și alte defecțiuni la sistemul de direcție al vehiculului. Atenție, multe mașini moderne au nevoie de o verificare și, eventual, de o reglare și a geometriei suspensiilor de pe puntea spate.
Indiferent dacă ați montat anvelopele de vară pe mașină acasă sau la o vulcanizare sau la un service anvelope, tot trebuie să verificați echilibrul acestora. Din cauza uzurii sau a altor factori externi, pot apărea dezechilibre ale roților. Ca urmare, la viteze diferite veți sesiza o vibrație a volanului. De asemenea, pot apărea trepidații și în caroserie. Dacă în primul caz cel mai des avem de-a face cu dezechilibrarea roților de pe puntea față, în cel de-al doilea atenția trebuie să ne fie centrată spre puntea spate. În orice caz, se recomandă ca la fiecare schimbare de roți sau la fiecare 5000 de kilometri să verificați echilibrarea acestora. O roată dezechilibrată nu doar că afectează gradul de confort al vehiculului dar poate duce și la o uzură accentuată a altor elemente ale suspensiilor.