Omul care a fost concediat de cinci ori de Spitalul Judeţean îi adresează o scrisoare deschisă preşedintelui CJ, Mihai Ţâbuleac, şi cere să fie reangajat

Stelian Aivancesei, fost angajat al Spitalului Judetean
Stelian Aivancesei, fost angajat al Spitalului Judetean

Stelian Aivăncesei, fostul şef al Serviciului resurse Umane din Spitalul Judeţean, care a fost concediat de cinci ori şi care a câştigat toate procesele împotriva spitalului, îi transmite o scrisoare deschisă preşedintelui Consiliului Judeţean, Mihai Ţâbuleac. Demersul are loc după ce Aivăncesei a încercat să obţină o audienţă la şeful CJ, fără însă a avea succes. El îi cere lui Ţâbuleac să respecte legea şi să solicite Spitalului Judeţean reangajarea sa, potrivit hotărârilor judecătoreşti, dar şi să îi plătească daunele morale de 30.000 de euro câştigate, de asemenea, în instanţă.

Iată scrisoarea:

Domnule Preşedinte,

Am să încep această scrisoare prin a vă reda un fragment din mesajul dumneavoastră care există pe site-ul oficial al Consiliului Judeţean Botoşani şi anume: “Odată ajunşi într-o instituţie publică, suntem cu toţii  în slujba cetăţeanului. Faptul că facem parte din marea familie comunitară este o oportunitate în plus pentru dezvoltarea judeţului.” , iar in filmuleţul postat pe acelaşi site la deschiderea acestuia, pe muzica lui George Enescu, sunt transmise o serie de mesaje printre care:

Consiliul Judeţean Botoşani doar pentru cetăţeni.

Un consiliu judeţean care se implică.

Consiliul Judeţean Botoşani care respectă legea.

Fac apel la respectarea legii.

Consiliul Judeţean care te ascultă şi îţi dă răspunsuri.

Audienţele pentru domnul preşedinte Mihai Ţâbuleac se ţin fără programări în fiecare zi de luni de la ora 9,00 la 11,00.

Consiliul Judeţean Botoşani mai aproape de oameni, mai aproape de cetăţeni.” 

       Mi-am permis să transcriu aceste mesaje domnule Mihai Ţâbuleac, preşedinte al Consiliului Judeţean Botoşani, deoarece şi eu sunt om şi eu sunt cetăţean al acestui judeţ, care s-a prezentat la cabinetul dumneavoastră miercuri 20 iulie 2011 şi  deşi eraţi la cabinet nu m-aţi primit transmiţându-mi prin doamna secretară că nu aveţi de ce să mă primiţi, că rezolvarea problemelor ţin de managerul spitalului.

Atunci am înţeles  acest lucru şi  am plecat ţinând cont şi de faptul că nu era  zi de audienţă, dar nu am înţeles de ce când m-am prezentat luni 25 iulie 2011, conform programului de audienţă,  nu m-aţi primit şi mi s-a transmis de către aceeaşi doamnă secretară că „nu aveţi de ce să mă primiţi, că nu dumneavoastră m-aţi angajat la spital, nu dumneavoastră m-aţi concediat” şi am fost îndrumat la biroul alăturat secretariatului.

        Domnule preşedinte Mihai Ţâbuleac nu m-am prezentat în audienţă pentru a mă angaja la spital, ci pentru ca în calitatea dumneavoastră de preşedinte al Consiliului Judeţean Botoşani, să dispuneţi managerului Spitalului Judeţean de Urgenţă „Mavromati” Botoşani să execute sentinţele Tribunalului Botoşani, sentinţe care sun definitive şi irevocabile. Veţi spune aşa cum aţi mai spus că nu intră în atribuţia preşedintelui acest lucru, dar  îmi permit să vă contrazic având ca temei:

–                HOTĂRÂREA nr. 529 din 2 iunie 2010 pentru aprobarea menţinerii managementului asistenţei medicale la autorităţile administraţiei publice locale care au desfăşurat faze-pilot, precum şi a Listei unităţilor sanitare publice cu paturi pentru care se menţine managementul asistenţei medicale la autorităţile administraţiei publice locale şi la Primăria Municipiului Bucureşti şi a Listei unităţilor sanitare publice cu paturi pentru care se transferă managementul asistenţei medicale către autorităţile administraţiei publice locale şi către Primăria Municipiului Bucureşti, cu modificările şi completările ulterioare, s-a creat cadrul legal privind transferul ansamblului de atribuţii şi competenţe ale Ministerului Sănătăţii Publice către autorităţile administraţiei locale concomitent cu asigurarea resurselor umane, materiale şi financiare necesare exercitării acestora. Astfel  în conformitate cu punctul 62 din Anexa 2 – Lista unităţilor sanitare publice cu paturi pentru care se transferă managementul asistenţei medicale către autorităţile administraţiei publice locale şi către Primăria Municipiului Bucureşti, managementul asistenţei medicale a Spitalului Judeţean de Urgenţă „Mavromati” Botoşani a fost transferat către Consiliul Judeţean Botoşani.

–          ORDONANŢĂ DE URGENŢĂ nr. 162 din 12 noiembrie 2008 privind transferul ansamblului de atribuţii şi competenţe exercitate de Ministerul Sănătăţii Publice către autorităţile administraţiei publice locale

–          NORME METODOLOGICE din 29 ianuarie 2009 de aplicare a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 162/2008 privind transferul ansamblului de atribuţii şi competenţe exercitate de Ministerul Sănătăţii către autorităţile administraţiei publice locale,  aprobate prin Hotărârea nr. 56 din 29 ianuarie 2009, care la art. 15 prevede:

Autoritatea administraţiei publice locale, prin structura cu atribuţii specifice în domeniu, are următoarele competenţe:

a)aprobă statele de funcţii ale unităţilor sanitare subordonate, cu încadrarea în normativele de personal şi în bugetul de venituri şi cheltuieli aprobat;

b)aprobă modificarea statelor de funcţii aprobate;

c)aprobă organigrama şi modificarea acesteia;

d)înaintează Ministerului Sănătăţii, în vederea obţinerii avizului conform, propunerile managerului unităţii privind modificarea structurii organizatorice, reorganizarea, restructurarea, schimbarea sediului şi a denumirii pentru unităţile sanitare cu paturi al căror management a fost transferat, pentru aprobarea acestora.

–          Legea 215 / 2001 – republicată   la  art. 91 alin. 1) precizează „Consiliul judeţean îndeplineşte următoarele categorii principale de atribuţii:

a)atribuţii privind organizarea şi funcţionarea aparatului de specialitate al consiliului judeţean, ale instituţiilor şi serviciilor publice de interes judeţean şi ale societăţilor comerciale şi regiilor autonome de interes judeţean” iar alin. 2) În exercitarea atribuţiilor prevăzute la alin. (1) lit. a), consiliul judeţean:

a)alege, din rândul consilierilor judeţeni, un preşedinte şi doi vicepreşedinţi;

………………………………………………………………………………………………….

c)aprobă regulamentul de organizare şi funcţionare a consiliului judeţean, organigrama, statul de funcţii, regulamentul de organizare şi funcţionare ale aparatului de specialitate, precum şi ale instituţiilor şi serviciilor publice de interes judeţean şi ale societăţilor comerciale şi regiilor autonome de interes judeţean;”

       De asemenea art. 103 din aceeaşi lege prevede :

(1)Preşedintele consiliului judeţean răspunde de buna funcţionare a aparatului de specialitate al consiliului judeţean, pe care îl conduce. Coordonarea unor compartimente din aparatul de specialitate poate fi delegată, prin dispoziţie a preşedintelui consiliului judeţean, vicepreşedinţilor sau altor persoane, în condiţiile legii.

(2)Preşedintele consiliului judeţean asigură respectarea prevederilor Constituţiei, punerea în aplicare a legilor, a decretelor Preşedintelui României, a hotărârilor şi ordonanţelor Guvernului, a hotărârilor consiliului judeţean, precum şi a altor acte normative.”

Iar art. 104

„(1)Preşedintele consiliului judeţean îndeplineşte, în condiţiile legii, următoarele categorii principale de atribuţii:

a)atribuţii privind funcţionarea aparatului de specialitate al consiliului judeţean, a instituţiilor şi serviciilor publice de interes judeţean şi a societăţilor comerciale şi regiilor autonome de interes judeţean;

b)atribuţii privind relaţia cu consiliul judeţean;

(3)În exercitarea atribuţiilor prevăzute la alin. (1) lit. b), preşedintele consiliului judeţean:

…………………………………………………………………………………………………………………………….

c)propune consiliului judeţean numirea, sancţionarea, modificarea şi încetarea raporturilor de serviciu sau, după caz, a raporturilor de muncă, în condiţiile legii, pentru conducătorii instituţiilor şi serviciilor publice de interes judeţean.

–                      CONSTITUŢIA ROMÂNIEI din 21 noiembrie 1991 – republicată care la art. 1 alin 4 precizează:

–          Statul se organizează potrivit principiului separaţiei şi echilibrului puterilor – legislativă, executivă şi judecătorească – în cadrul democraţiei constituţionale.”

 iar la alin. (5)

–          „În România, respectarea Constituţiei, a supremaţiei sale şi a legilor este obligatorie.”

Art. 4  alin. 2)

–          România este patria comună şi indivizibilă a tuturor cetăţenilor săi, fără deosebire de rasă, de naţionalitate, de origine etnică, de limbă, de religie, de sex, de opinie, de apartenenţă politică, de avere sau de origine socială.”

De asemenea aceeaşi Constituţie la:

             Art. 16: Egalitatea în drepturi

(1)Cetăţenii sunt egali în faţa legii şi a autorităţilor publice, fără privilegii şi fără discriminări.

(2)Nimeni nu este mai presus de lege.

(3)Funcţiile şi demnităţile publice, civile sau militare, pot fi ocupate, în condiţiile legii, de persoanele care au cetăţenia română şi domiciliul în ţară. Statul român garantează egalitatea de şanse între femei şi bărbaţi pentru ocuparea acestor funcţii şi demnităţi.

                        Art. 22: Dreptul la viaţă şi la integritate fizică şi psihică

(1)Dreptul la viaţă, precum şi dreptul la integritate fizică şi psihică ale persoanei sunt garantate.

(2)Nimeni nu poate fi supus torturii şi nici unui fel de pedeapsă sau de tratament inuman ori degradant.

Art. 41: Munca şi protecţia socială a muncii

    (1)Dreptul la muncă nu poate fi îngrădit. Alegerea profesiei, a meseriei sau a ocupaţiei, precum şi a locului de muncă este liberă.

Art. 52: Dreptul persoanei vătămate de o autoritate publică

  (1)Persoana vătămată într-un drept al său ori într-un interes legitim, de o autoritate publică, printr-un act administrativ sau prin nesoluţionarea în termenul legal a unei cereri, este îndreptăţită să obţină recunoaşterea dreptului pretins sau a interesului legitim, anularea actului şi repararea pagubei.

Domnule preşedinte  dacă nu aveaţi nici o pârghie pentru a dispune măsuri, ca managerul spitalului  să respecte  sentinţele definitive şi irevocabile, precum şi cele definitive şi executorii, nu se prevedea  în Legea 95 / 2006 privind reforma în domeniul sănătăţii la art.1832 În situaţia în care Ministerul Sănătăţii Publice, care a încheiat contractul de management, constată disfuncţionalităţi în organizarea şi funcţionarea spitalului public, managerul este obligat să respecte cu stricteţe măsurile impuse de către ministrul sănătăţii publice.alin. (1) căManagerul are obligaţia să respecte măsurile dispuse de către conducătorul ministerelor şi instituţiilor cu reţea sanitară proprie sau primarul unităţii administrativ-teritoriale, primarul general al municipiului Bucureşti sau preşedintele consiliului judeţean, după caz, în situaţia în care se constată disfuncţionalităţi în activitatea spitalului public.”

Cum se face că pentru respectarea sentinţelor de către managerul spitalului spuneţi că  nu aveţi nici o pârghie sau putere, iar primul lucru pe care l-aţi făcut la preluarea Spitalului Judeţean de Urgenţă „Mavromati” Botoşani a fost schimbarea managerului -dr. Enache, cu dr. Mimor, care nu a respectat şi nu respectă aceste sentinţe. 

 Am  apelat la prevederile Constituţiei  nu pentru a  fi publicată ci pentru a vedea şi dumneavoastră  cum mă apără aceasta şi  faptul că  aveţi obligaţia de a asigura respectarea întregii Constituţii, aceasta fiind specificat de art. 103 alin. 2 din Legea 215/2001 – republicată ( text de lege scris mai sus).

 Mă adresez public dumneavoastră pentru ca managerul Spitalului Judeţean de Urgenţă „Mavromati” Botoşani să respecte şi să pună în aplicare sentinţele Tribunalului Botoşani şi  deciziile Curţii de Apel Suceava şi anume:

–   decizia nr. 1237 / 2011 a Curţii de Apel  Suceava;

–   sentinţa nr. 2917 / 2010 a Tribunalului Botoşani – care s-a aplicat parţial;;

–   decizia  nr. 985 / 2010 a Curţii de Apel  Suceava;

–   sentinţa nr. 559 / 2010 a Tribunalului Botoşani;

–   decizia nr. 1867 / 2010 a Curţii de Apel Suceava;

–   sentinţa nr. 1029 / 2010 a Tribunalului Botoşani;

–   decizia nr. 667/ 2010 a Curţii de Apel Suceava;

–   sentinţa nr. 1713 / 2009 a Tribunalului Botoşani;

–   decizia nr. 556 / 2010 a Curţii de Apel Suceava;

–   sentinţa nr. 1599 / 2009 a Tribunalului Botoşani.

 În acest moment aştept şi ultima sentinţă a Tribunalului Botoşani prin care s-a anulat cea a 4 decizie de concediere şi care a stabilit daune morale în valoare de 30.000 RON.

M-am prezentat în audienţă ca urmare a faptului că solicitând managerului în data de 08.06.2011 punerea în executare a sentinţelor şi a ultimei decizii a Curţii de Apel, acesta împreună cu juristul spitalului ignorând prevederile acestei decizii, a emis o adresă prin care precizează că voi primi  despagubirile salariale conform Ordonanţei 71/2009 modificată şi actualizată şi a Legii 92 din 8 iunie 2011, deşi  există şi Decizia 355/2011 a Curţii Constituţionale a României care precizează foarte clar când se aplică Ordonanţa 71/2009.

Având în vedere suma pe care trebuie s-o primesc, calitatea Consiliului Judeţean Botoşani de ordonator principal de credite, vă solicit ca aceasta să fie achitată fără a mai apela la un executor judecătoresc, pentru care spitalul va trebui să achite la final contravaloarea serviciilor acestuia care va depaşi 6.000 RON, sumă cu care consider că se poate face altceva în spital.

În speranţa că şi eu voi fi tratat ca cetăţean al acestui judeţ, iar deviza dumneavoastră „În slujba cetăţeanului” nu va fi doar un slogan politic, închei prin a preciza că eu încă mai cred în prevederile art. 16 din Constituţie cu privire la faptul că „Cetăţenii sunt egali în faţa legii şi a autorităţilor publice, fără privilegii şi fără discriminări.  şi Nimeni nu este mai presus de lege.”, sperând că va veni timpul când indiferent de funcţie, apartenenţă politică sau susţinere,  legea va fi respectată iar sentinţele executate, iar cei care ignoră aceasta să fie şi pedepsiţi.

              

 

Cu stimă,

   Stelian Aivăncesei – cetăţean al judeţului Botoşani

5 thoughts on “Omul care a fost concediat de cinci ori de Spitalul Judeţean îi adresează o scrisoare deschisă preşedintelui CJ, Mihai Ţâbuleac, şi cere să fie reangajat

  1. Ai imbatranit domnule MIHAI TABULEAC – candva , demult , va „placea” cunoasterea legilor – va -ti luptat pentru legalitate – desi era in perioada comunista ! Dar, „democrat” fiind , de la comunisti ai preluat naravul – ” ce este legea ?”

  2. ei s-au invatat sa fure,noi ne-am invatat sa-i suportam sau sa plecam in strainatate sa ne castigam dreptul la replica.Ti-e scarba de ei!Nici Pamantul acesta nu-i mai suporta,nu numai oamenii.Nu vedeti cum se uratesc si se cocoseaza de atata furat,li se incovoiaza nasul de atatea minciuni!Ce-au sa ia cu ei ?Nimic,nimic,nici ei ,nici copiii copiilor lor! In schimb vor fi ca o pata neagra in istoria acestui popor, precum un cos urat pe fata printesei Alba ca Zapada.Le vom bantui batranetile !!!Furati ,ca inca mai aveti de unde!Bateti-va joc de noi,ca inca mai aveti de cine!Hotul striga hotul….SWEET DREAMS….

  3. La o asemenea scrisoare… chiar sunt curios ce reactie va avea conducerea marelui nostru JUDET sau poate era mai bine MAREA CONDUCERE a amaratului nostru de judet 🙂

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *