Un nou sector de drum este modernizat de Consiliul Județean prin intermediul Direcției Județene de Drumuri și Poduri. O asociere condusă de firma botoșăneană Transasfalt Prod a primit ordinul de începere și a demarat lucrările la DJ291D, Oroftiana; Baranca – Bajura.
Predarea amplasamentului către constructor s-a realizat ieri, informează Consiliul Județean.
„Am promis că vom moderniza acest drum și ne ținem de cuvânt. Este un drum important, paralel cu Prutul, care unește unele dintre cele mai nordice localități ale țării și sper ca modernizarea lui să aducă noi oportunități de dezvoltare a zonei”, a declarat Doina Federovici, președintele Consiliului Județean Botoșani.
Sectorul de drum județean de piatră care va fi modernizat are o lungime de 10,2 kilometri, din care 2 kilometri sunt în comuna Suharău, 3,55 kilometri în comuna Hudești, iar 4,66 kilometri aparțin de orașul Darabani. Soluția tehnică pentru sistemul rutier presupune realizarea unei fundații din balast de 40 de centimetri, peste care se va turna un strat de 20 de centimetri de balast stabilizat și două straturi de asfalt de 10 centimetri.
Valoarea totală a investiției este de peste 50 de milioane de lei (10 milioane de euro), din care 10 milioane de lei o reprezintă finanțarea guvernamentală, iar 40 de milioane de lei (peste 8 milioane de euro) cea asigurată de Consiliul Județean Botoșani.
„Ne dorim lucrări de calitate, care să dureze în timp. Avem încredere că mesajul nostru a fost pe deplin înțeles de către constructori, care sunt determinați să lucreze la fel de bine ca și pe celelalte drumuri județene pe care le-au făcut în ultimii ani”, a declarat Dorin Birta, vicepreședintele Consiliului Județean Botoșani.
Sectorul de drum Oroftiana; Baranca – Bajura face parte din cele pentru care Consiliul Județean Botoșani a obținut finanțare în cadrul Programului Național de Investiții „Anghel Saligny”, care este continuarea firească a Programului Național de Dezvoltare Locală (PNDL). „În cadrul Programului «Anghel Saligny» mai avem în diferite stadii de execuție alte patru proiecte de modernizare, astfel că, la finalul implementării lor, vom avea încă 40 de kilometri de drum județean asfaltați”, a conchis Doina Federovici, președintele Consiliului Județean Botoșani.
Cele patru sectoare de drum județean aflate în plin proces de modernizare sunt:
DJ293A, Coțușca – Viișoara Mică – Viișoara (6 kilometri)
DJ 294A, Avrămeni – Panaitoaia – D. Cantemir – DN 24C (7,8 kilometri)
DJ 294B, Ștefănești – Murguța – Dobârceni (10,6 kilometri)
DJ 291K, Lozna (DJ291B) – Călinești – DN 29C – Talpa (7,22 kilometri)
Vin alegerile si nu va veti bucura de roadele muncii voastre. Altii vor taia panglicile la sfarsit, altii vor primi feliile de tort. Constructorii sa faca economii cu straturi mai subtiri, cu piatra de Ripiceni. Dupa 2-3 ani dam vina pe inghetul din timpul iernii sau pe camioanele foarte grele care distrug drumurile recent reparate.
alea de piatra din municipiu cand? sub nasul parcului cornisa. platim impozite de bubuim domn’ Andrei
Dar, drumului de piatră din Oroftiana de Jos, asfaltat în acte de mult timp, dar care n-a văzut urmă de asfalt, când îi vine rândul?