Inspectoratul Școlar Județean a realizat o ierarhie a celor mai bune, respectiv celor mai slabe școli, după mediile obținute la simularea Evaluării Naționale, pentru a decide măsurile de intervenție în vederea îmbunătățirii rezultatelor la examenul din vară.
Surprinzător, media generală cea mai mare în urma acestei simulări a fost obținută de elevii Colegiului Național ”A.T.Laurian” Botoșani, respectiv 8,58, și nu de cei de la Colegiul Național ”Mihai Eminescu” Botoșani, așa cum ne-am obișnuit în anii anteriori, care au înregistrat o medie de 8,37.
La polul opus, sunt școli din mediul rural, mai multe la număr, unde elevii nu au reușit să atingă nivelul mediei 5.
Reamintim că ratele de promovare pe discipline, la nivelul județului Botoșani, înregistrate de elevii claselor a VIII-a care au susținut probele simulării Examenului de Evaluare Națională, sesiunea martie 2024, sunt următoarele: Limba și literatura română – procent de promovare: 68,42% iar Matematică – procent de promovare: 31,60%. Un singur elev, de la Școala Gimnazială Nr. 7 din Municipiul Botoșani, a obținut nota 10. De asemenea, niciun elev nu a obținut media 10.
Iată top cinci școli din județul Botoșani cu cele mai mari medii la simularea Evaluării Naționale!
Iată și cele cinci școli din județul Botoșani cu cele mai mici medii la simularea Evaluării Naționale!
ŞCOALA GIMNAZIALĂ „NICOLAE CĂLINESCU” COŞULA – 3.77
ȘCOALA GIMNAZIALĂ „SFANTUL NICOLAE” BOTOȘANI – 3.64
ȘCOALA GIMNAZIALĂ NR.1 DIMĂCHENI – 3.60
ŞCOALA GIMNAZIALĂ NR.1 ALBEŞTI – 3.51
ȘCOALA GIMNAZIALĂ NR.2 BOTOȘANI – 3.32
nu au fost și nu exista planuri manageriale ale directorilor bazate pe realitatea școlilor din tot județul. Planurile de redresare a situației școlare cu privire la rezultatele foarte slabe sunt doar teorii scrise și trimise către minister. Sunt directori foarte buni dar exista și directori care realizează planurile politice ale primarilor și guvernanților. Asta e realitatea. Sa fie plătiți managerii în funcție de performanța scolii nu după studiile făcute.