Hoții țin pasul cu tehnologia și de la lună la lună găsesc noi metode prin care îi lasă pe români fără banii pe care îi dețin în conturi. „Frauda prin phishing telefonic” este cea mai nouă metodă prin care s-a mai mulți infractori au încercat să delapideze conturile unor clienți.
Cea mai nouă tentativă de fraudă bancară la ING! Acest fenomen a devenit din ce în ce mai răspândit în țara noastră, iar autoritățile le atrag atenția românilor să fie vigilenți.
Oamenii legii spun că hoții au un mod de lucru foarte bine pus la punct. Recent, mai mulți clienți ai ING au fost sunați de infractorii care s-au dat drept angajații băncii și au încercat să obțină de la victime informații personale și detalii bancare pe motiv că au intervenit anumite situații urgente sau au fost înregistrate tranzacții bancare suspecte.
Prin această metodă, hoții încearcă să le inducă victimelor un sentiment de panică astfel încât să le manipuleze mai ușor și să obțină informațiile personale fără prea mult efort, conform RTV.
„În dimineața aceasta am avut parte de un șoc. Am primit un telefon de la „ING”. Mi s-a spus că cineva s-a prezentat cu buletinul meu într-o sucursală și a făcut o solicitare de credit în valoare de 40.000 de lei care a fost aprobată. Eu mi-am luat șoc, vă dați seama. Am stat 20 de minute la telefon cu această persoană ca spre finalul conversației să-mi dau seama că este ceva în neregulă”, a spus o clientă.
Din cauza panicii, foarte multe victime le-au dat infractorilor informații personale precum numărul de cont, datele de identificare sau detalii despre soldurile bancare.
Acestea au fost apoi folosite pentru a accesa ilegal conturile bancare ale victimelor sau pentru a efectua alte tranzacții frauduloase.
„Îmi cerea informații personale. Am refuzat să dau detalii personale. Am spus că mi se pare ciudat să-mi ceară să zic câți bani am în cont și tot felul de întrebări… Am zis că nu le pot spune. Le-am zis: „Dacă sunteți de la bancă, știți câți bani am în cont”, a mai spus femeia.
Sursa: newsweek.ro