Inspectorii de muncă au verificat spălătoriile și service-urile auto din județul Botoșani. în perioada 18-26 ianuarie 2024.
Controalele au fost inopinate și s-au derulat în cadrul unei campanii naționale de control, urmărindu-se și modul în care au fost îndeplinite măsurile dispuse cu ocazia controalelor anterioare, acolo unde a fost cazul.
”În domeniul de activitate întreținerea și repararea autovehiculelor, lucrătorii sunt expuși la o gamă largă de riscuri de accidentare la locul de muncă, cum ar fi: alunecări pe pardoseala umedă; ventilație insuficientă; temperaturi extreme; umiditate excesivă și risc de intoxicare cu substanțe chimice utilizate în cadrul procesului de spălare auto, perioade lungi în care angajații stau în picioare; activități repetitive; stresul provocat angajaților datorită unui comportament neadecvat al clienților; echipamente de muncă electrice incorect utilizate în mediul umed; pericol de accidentarea prin manevrarea necorespunzătoare a autovehiculelor în incinta spălătoriilor; risc de electrocutare; utilizarea echipamentelor de muncă specifice, cum ar fi instalații de ridicat și recipiente sub presiune (supuse procedurilor de autorizare ISCIR). De asemenea, în cursul controalelor desfășurate în anii anteriori la unitățile din acest domeniu de activitate, s-a constatat că nu toți angajatorii respectă prevederile legale referitoare la sănătatea și securitatea în muncă. În acest sens, s-a considerat oportună declanșarea unei campanii naționale de control, cu caracter inopinat, la angajatorii din acest domeniu de activitate. S-a urmărit și modul în care au fost îndeplinite măsurile dispuse cu ocazia controalelor anterioare, acolo unde a fost cazul”, arată într-un comunicat ITM Botoșani.
În cadrul acestei campanii, în domeniul Securitate și Sănătate în Muncă, inspectorii I.T.M. Botoșani au efectuat 21 controale, s-au constatat 41 deficiențe pentru care s-au dispus 41 măsuri, fiiind aplicată 1 amendă în valoare de 6.000 lei și 38 avertismente.
Cele mai des întâlnite deficiențe în cadrul acțiunilor de control au fost: evaluare riscuri incompletă, lipsă examen medical periodic, lipsă trusă sanitară, instruire necorespunzătoare, instrucțiuni proprii incomplete, semnalizare necorespunzătoare, lipsă buletine verificare prize pământ.