O educatoare din Botoșani recurge la o metodă specială de a-i educa pe cei mici. Mihaela Viziteu, de la Grădinița nr.22 din municipiul Botoșani, îi consiliază pe prichindei astfel încât aceștia să devină din copiii năstrușnici și voioși adulți fericiți și siguri pe ei. Mihaela și-a dorit de mică să lucreze cu cei mici, chiar dacă, până acum câțiva ani, acesta era doar un vis. Consideră că formarea unui om începe de când el este foarte mic și este convinsă că îi poate ajuta pe copilași să se dezvolte armonios. Din 2016 este cadru didactic, iar în 2022 a obținut gradul II cu nota 10, urmând să dea și pentru gradul I. Ține neapărat la acești pași esențiali pentru un cadru didactic.
„Educatoare mi-am dorit dintotdeauna să fiu, doar că la un moment dat a trebuit să merg pe un alt drum în viață pentru că așa a fost atunci, la Liceul Economic, dar în momentul în care am putut mi-am urmat visul, chiar dacă a fost mai târziu”, ne-a mărturisit Mihaela.
„Un copil are nevoie de iubire, de nimic altceva”
Vine întotdeauna cu drag la grădiniță să se întâlnească cu prichindeiii. Pentru ea, nu este doar un loc de muncă, ci un punct de întâlnire cu micii ei prieteni. Mărturisește că învață și ea, la rândul ei, foarte mult de la ei.
„Este foarte ușor să lucrezi cu copiii. Am ales să fiu educatoare și nu în învățământ primar pentru că acolo simt că pot să modelez eu sau să dăruiesc ceea ce unii copii nu au de unde primi. Un copil are nevoie de iubire, de nimic altceva, doar de iubire. Eu mă încarc de la ei. Eu le dăruiesc lor, ei îmi dăruiesc mie. Nu cred că aș putea să mă duc în altă parte decât în grădiniță”, ne-a spus cadrul didactic.
Reușind să creeze o relație armonioasă cu cei mici, în ani, chiar dacă au crescut, aceștia nu uită de doamna educatoare. Spre exemplu, de sărbători, locuința sa răsună de colindele celor pentru care Mihaela a fost un exemplu de blândețe, bunătate și corectitudine.
„Nu i-am pierdut niciodată! Se întorc mulți la grădiniță. În fiecan an de Crăciun și cu colinda ușa mea e deschisă și scara blocului este plină. Se întorc cu drag”, spune Mihaela.
Secretul său de a se apropia de cei mici? Îi consideră speciali. Pe toți! Chiar și pe cei mai năzdrăvani dintre ei. Îi învață să se accepte unii pe alții așa cum sunt, îi adoră chiar și cu micile lor stângăcii, le soarbe cuvintele când încearcă de mai multe ori să le rostească corect și le oferă îmbrățișări ori de câte ori este nevoie.
„Speciali sunt toți, toți sunt buni. Nu există niciun copil rău, fiecare are ceva al lui, diferit, special. Dacă ești capabil să îl vezi, îl salvezi pe acel copil, dacă nu ești capabil să îl vezi, se pierde și e păcat”, ne-a mărturisit cadrul didactic.
Pentru binele copilului, este nevoie și de o comunicare eficientă cu părinții. Uneori poate e mai dificil, dar întotdeauna răbdarea și comunicare au dat roade.
„Sunt din ce în ce mai multe cazuri cu copii cu CES, copii cu autism, copii cu probleme emoționale, sunt părinți care au intrat în grupă, și-au însoțit copiii, au făcut copiii progrese. Oricine este binevenit oricând, în grupă, să-și susțină copilul”, spune Mihaela.
„Vreau să formez oameni fericiți”
Pasionată de poezii, Mihaela Viziteu așterne pe hârtie versuri aproape zilnic. Are deja un volum de poezii și lucrează la altul. În facultate a avut curaj să prezinte publicului larg creațiile sale la îndemnul unor profesori. Ei i-au dat curaj. Și asta face și ea cu cei mici din grupă: le dă curaj și încredere, caracteristici esențiale pentru a reuși în viață. Cadrul didactic a învățat să se bucure de tot ce o înconjoară, de la firul de iarbă, picătura de apă, razele soarelui, la un zâmbet de copil.
„Am ajuns la un nivel în care mă bucur de orice. Și de faptul că mă dau dimineață jos din pat și mă duc să privesc la fereastră pentru mine e enorm de mult. La vârsta la care sunt ei, noi, profesorii avem cea mai mare putere de a-i forma, de a le crea un caracter corect, de a-i duce pe cea mai frumoasă linie din viața lor, să învețe să se bucure, să se îmbrățișeze și să se iubească și să aprecieze tot ce au pentru că, din păcate, s-a dus foarte mult lumea înspre a avea și până la urmă nu au nimic pentru că nu se mai bucură de nimic. Vreau să formez oameni fericiți”, ne-a mărturisit Mihaela.
Un proiect important pe care îl implementează în grădiniță este proiectul PROMEHS -un program de dezvoltare emoțională – care are ca scop Promovarea Sănătății Mintale in scoli – elaborat în colaborare cu cercetători și asociații stiinfice din 7 tari europene.
„Facultatea de științe ale educației din Suceava este unul dintre partenerii care au contribuit la dezvoltarea acestui proiect și țin să mulțumesc în mod deosebit Doamnei conf. Universitar Dr. Aurora Adina Colomeischi cu care am o colaborare foarte frumoasa care a contribuit si la formarea mea ca și profesor”, mărturisește cadrul didactic.