Cine sunt românii care vor primi 500 de lei de la stat în fiecare lună. Cererea trebuie depusă până pe 31 decembrie 2023

Ministerul Muncii și Solidarității Sociale introduce Venitul Minim de Incluziune (VMI), înlocuind veniturile garantate anterior. Românii cu venituri reduse pot solicita 500 de lei lunar, iar termenul limită pentru depunerea cererilor este 31 decembrie 2023.

Ministerul Muncii și Solidarității Sociale vine cu o veste importantă pentru beneficiarii de venit minim garantat (VMG) și alocații pentru sprijinirea familiei (ASF), precum și pentru persoanele și familiile cu venituri reduse. Din ianuarie, aceștia vor beneficia de un nou sistem, și anume Venitul Minim de Incluziune (VMI), care va înlocui formele existente de sprijin, cum ar fi VMG și ASF. VMI reprezintă un beneficiu complex, includând două componente esențiale: sprijinul pentru incluziune și sprijinul pentru familia cu copii. Acest sistem oferă o abordare mai cuprinzătoare și adaptată nevoilor variate ale beneficiarilor.

Pentru a accesa VMI, solicitanții trebuie să depună o singură cerere care să cuprindă ambele componente ale venitului minim de incluziune. Evaluarea drepturilor se va face în funcție de veniturile și structura familiei, stabilindu-se astfel dreptul fie la ambele componente, fie la una singură.

Acte necesare pentru solicitarea venitului minim de incluziune:

– Declarație pe propria răspundere
– Angajament de plată (pentru situațiile în care se pot constata drepturi acordate necuvenit)
– Actul de identitate al solicitantului și al membrilor familiei
– Adeverințe de venit pentru toate sursele de venit
– Certificat de naștere pentru fiecare copil
– Certificat de deces pentru oricare membru decedat al familiei
– Dovada școlarizării pentru copiii cu vârsta între 3 – 16 ani
– Alte documente specifice situației solicitantului și familiei acestuia (ex.: adopție, plasament, tutela/curatelă, soți sau soție declarați dispăruți, arestați preventive sau care execute pedepse privative de libertate etc.)

Cererea și documentele suport pot fi înregistrate fie fizic, fie electronic, la Serviciul Public de Asistență Socială de la nivelul administrației locale, în cadrul primăriei comunei, orașului, municipiului sau sectorului Municipiului București în care beneficiarii au domiciliul sau reședința, potrivit RomaniaTV

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *