Primarul municipiului Botoșani, Cosmin Andrei, explică motivele care au stat la baza inițiativei sale de a desființa societatea SC Locativa SA. Salariații Locativa, societate condusă de fostul primar Cătălin Flutur, au făcut un memoriu în acest sens pe care l-au trimis inclusiv către DNA, Poliție, Instituția Prefectului, Ministerul Muncii și Avocatul Poporului. Potrivit acestora, edilul „comite un grav abuz în funcție solicitând secretarului general ca împreună cu Direcția Economică, Serviciul Patrimoniu, Serviciul Juridic, să demareze procedurile și documentațiile necesare în vederea promovării unui proiect de hotărâre AGA, care să conducă la dizolvarea, lichidarea și radierea SC Locativa SA Botoșani”.
„Înțeleg supărarea angajaților care prin dreptul dumnelor la petiționare sesizează multe instituții ale Statului Român, dar dreptul de a propune Consiliului Local înființarea respectiv desfintarea societăților comerciale îmi este conferit de lege. Primarul Municipiului Botoşani are prerogativele conferite de lege, în speţă dispoziţiile art.129 alin. (2) lit a) coroborate cu cele ale art. 129 alin. (3) lit. c) din Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 57 din 3 iulie 2019 privind Codul administrativ, de a propune spre aprobarea Consiliului Local, înfiinţarea, reorganizarea sau desfiinţarea de societăţi de interes local. Motivele pentru care fac această propunere sunt următoarele. Nu vreau sa riscăm sa ajungem in situația precum cea generată de societatea Termica in urma căreia Municipiul Botoșani a ajuns să fie executat pentru suma de 107.000.000 lei pentru că a ajuns în faliment. Societatea Locativa a diminuat patrimoniul pe care l-a primit în gestiune prin vânzarea unor imobile fără a avea acest drept și fără aprobarea forului deliberativ, așa cum prevede legea”, ne-a declarat Cosmin Andrei.
Edilul se declară nemulțumit de modul în care este gestionată activitatea societății și consideră că numărul angajaților este mult prea mare pentru activitatea acesteia.
„Societatea Locativa nu gestionează responsabil imobilele pe care le-a primit în administrare prin urmărirea contractelor pe care chiriașii le au cu furnizorii de utilități, Muncipiul Botoșani fiind pus în situația să primească spre repartiție apartamente sau locuințe cu datorii de până la zeci de mii de lei. Activitățile se suprapun cu cele ale aparatului propriu, iar structura de personal este supraîncărcata pentru domeniul de activitate încredințat”, susține edilul.
Societatea SC Locativa SA va fi desființată
Un proiect de hotărâre aflat, miercuri, pe ordinea de zi a Consiliului Local prevede „acordarea unui mandat reprezentanților în Adunarea Generală a Acționarilor din SC Locativa SA”. Conform proiectului: „Municipiul Botoșani, în calitate de acționar unic al SC Locativa SA Botoșani hotărăște dizolvarea, lichidarea și radierea societății”.
Astfel, se va acorda un mandat special consilierilor locali Marius Rogojinschi și Silvia Diaconu pentru a convoca Adunarea Generală a Acționarilor (AGA), în termen de 60 de zile de la data intrării în vigoare a hotărârii, pentru a pune în aplicare aceste prevederi, respectiv aprobarea demersurilor necesare pentru demararea procedurii de dizolvare și lichidare.
Inițiativa de dizolvare este motivată de faptul că societatea nu mai are performanță, potrivit proiectului de hotărâre. La Locativa sunt 53 de salariați, iar aceștia sunt conduși de nu mai puțin de opt șefi. Din datele de la Registrul Comerțului rezultă că anul trecut a avut profit zero.
locative sau aciuat o gașcă de partid unde proprietar este Fluturele cel vesel….
Catalin Flutur este cel vizat. Primarasul nostru nu are nimic cu numarul mare de sefi de la ‘Apa’, cu situatia de la Eltrans, cu Termita, cu stadionul, nu, el vrea sa elimine un adversar politic, cam cel mai important adversar politic al sau. Totul la asta se rezuma – lupta politica! De 3 ani de zile tot incearca.
Banul public se da la 60 de lipotiri de afișe cu locuri călduțe după fiecare alegeri creștea numărul de posturi și unde le Locativa, cum spunea unul mai sus ! Bugetul primărie acolo se duce la 60 de angajați ori 9.000 lei salarii vedeți care gaura neagra la Primărie, Lipitirii de afișe vor fi redistribuire și se vor umfla alte birouri cu frecători de mentă!
Termica venea cu datorii de la Egner…monșer. Ai dat-o de gard cu tramvaiele, cu teatrul, cu locurile de joacă, cu asfaltările, noroc că l-ai prostit pe Dincu de la Conrec. Ia vezi că Moș Crăciun aduce anul ăsta brătări ptr ce ce au luat șpagă, să nu te trezești cu alți colindători și domnia ta, vorbesc aici de firmele de suflet, d&d, asista design și altele.
Foarte bine! Ceea ce face Locativa, poate face serviciul Patrimoniu, ca în orice oraș de altfel! La noi a fost inventată o firmă unde să meargă toate rudele si pilele unora care au condus această „firmă”. Este o decizie foarte foarte bună pentru cetățenii acestui oraș! Nu mă așteptam din partea unui PSD-ist să aplice unul din punctele din campania USR, adică reducerea si desființarea locurilor de muncă de la stat (Locativa tot de acolo e) și să eficientizeze un departament deja existent, Patrimoniu. Iar duduia aia cu ochelari și lată în spate care leorbăie toată ziua si care e in consiliul local si e de la USR sa își aduca aminte de ceea ce promitea USR in campanie. Ca asta promitea USR… Sa desființeze și să reducă aparatul administrativ, nu să plângă în pumni alături de idolul ei politic care îi promite marea și sarea ca o face ducesă de Botoșani. Bravo domnule primar! Bulevard asfaltat, Sucevei asfaltat, Primăverii asfaltat, toate intrarile, mai ales aia de la Rachiti, plus cateva strazi mărginașe, Teatrul Mihai Eminescu, Muzeul renovat, Spitalul județean modernizat, Spitalul din zona industrială, Zona de agrement pacea, Parcuri reinfrumusetate, parc nou lnaga parcul mare, parc in zona industrială, Cinema Unirea, Cinema Luceafărul, Statui si sensuri giratorii cu Eminescu, semafoare inteligente, în viitor am înțeles stadionul si modernizarea școlilor plus alte străzi importante. Nu pot lătra ăștia câte lucruri s-au făcut. Tot o sa o dea cu Novapaserv… Care nu este deținută de Primărie… Da ce sa le faci…