Procesul de modernizare a Drumului Național 29D, Botoșani – Ștefănești, principala legătură rutieră între municipiul reședință de județ și Vama Stânca – Costești, una dintre porțile estice de acces în Uniunea Europeană s-a finalizat.
Reprezentanții Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) și ai Direcției Regionale de Drumuri și Poduri (DRDP) Iași au făcut recepția sectorului care a fost modernizat prin fonduri europene. „Modernizarea Drumului Național Botoșani – Ștefănești este un proiect generos, de peste 60 de milioane de euro! Un proiect pentru care, alături de colegii mei social-democrați, am luptat foarte mult și în care ne-am implicat de la prima etapă, obținerea finanțării, și până la final. Este o promisiune pe care am făcut-o botoșănenilor și pe care astăzi o onorăm. Noi, echipa social-democrată, suntem convinși că investind în drumuri, investim în viitor”, a declarat Doina Federovici, președintele organizației județene a PSD Botoșani, adăugând că acest proiect face parte din viziunea de dezvoltare integrată a județului pe care echipa social-democrată o promovează: „Avem proiecte majore pentru dezvoltarea județului! Pe lângă modernizarea celor două drumuri naționale, Botoșani – Ștefănești și Botoșani – Târgu Frumos, în ultimii trei ani, Consiliul Județean a modernizat și reabilitat 220 de kilometri de drum județean, adică peste o treime din rețeaua de drumuri a județului. De asemenea, județul Botoșani va fi conectat la drumurile de mare viteză, Autostrada A7, care va tranzita comuna Tudora, și Drumul Expres Botoșani – Suceava, care va lega centura municipiul Botoșani de A7 în dreptul Aeroportului Salcea”.
Implementarea proiectului a presupus modernizarea a 42,739 de kilometri de drum național, care are acum o cale de rulare conform standardelor. Lățimea drumului este de 9 metri, iar grosimea celor trei straturi de asfalt totalizează 18 centimetri. În zonele afectate de alunecări de teren au fost construite trei viaducte, pe o lungime totală de 1,7 kilometri. Acestea beneficiază de iluminat pe timp de noapte, alimentarea fiind realizată prin panouri fotovoltaice. De asemenea, au fost refăcute 8 poduri și 72 de podețe și s-au realizat lucrări de hidraulică a drumului, șanțuri și rigole, pe 62 de kilometri. În localități s-au realizat 21 de kilometri de trotuare și s-au montat parapete metalice pietonal pe 4,5 kilometri. Pe alți 29 de kilometri au fost montate parapete metalice cu protecție ridicată și foarte ridicată.
„Modernizarea DN29D, Botoșani – Ștefănești, este un proiect care contribuie la dezvoltarea economico-socială a județului. Proiectul, gestionat de Ministerul Transporturilor, care a început și s-a implementat în timpul guvernărilor social-democrate arată că PSD este garantul marilor investiții în infrastructura rutieră din Moldova și în mod special a celor din județul Botoșani”, a declarat, la rândul său, deputatul PSD Marius Budăi.
Scurt istoric al proiectului modernizării DN29D Botoșani – Ștefănești
10 aprilie 2019: Guvernul PSD aprobă indicatorii tehnico-economici pentru realizarea Drumului Național 29D, Botoșani – Ștefănești.
4 iunie 2019: CNAIR scoate la licitație execuția lucrărilor.
31 octombrie 2019: Se finalizează procedura de achiziție, iar ministrul PSD al Transporturilor semnează raportul final al licitației.
4 noiembrie 2019: Conducerea Ministerului Transporturilor și Infrastructurii este preluată de către PNL. În perioada guvernării PNL – USR, timp de 17 luni, proiectul este întârziat, ordinul de începere a lucrărilor fiind dat abia pe 29 martie 2021.
25 noiembrie 2021: Conducerea Ministerului Transporturilor și Infrastructurii este preluată de către PSD.
23-24 noiembrie 2023: Se recepționează lucrările la DN29D, Botoșani – Ștefănești.
Acest guvern PSD – PNL a dat multe investitii la noi. Judetul este traversat de drumuri. reabilitate. Drumurile spre Tg Frumos, spre Stefanesti, Drumul strategic sunt mari reusite. Asteptam investitorii care ezitau sa vina pentru ca drumurile erau stricate.