Comportamentul cadrelor medicale în relația cu pacienții și aparținătorii s-a schimbat după cazul Alexandra Ivanov. Cel puțin asta susține managerul Spitalului Județean ”Mavromati”, medicul Monica Adăscăliței, care a declarat că personalul medical a învățat din greșeli și că în ultima perioadă s-au primit aprecieri la adresa acestora ori a unui cabinet anume.
”În mare parte colegii au învățat ceva și în urma discuțiilor periodice pe care le avem, și în urma fiecărei sesizări, faptul că ni s-au adus la cunoștință diferite disensiuni între personal și pacienți sau aparținători. Eu zic că în ultima perioadă nu au mai fost așa de multe probleme. Și colegii mei au învățat din greșeli, s-a mai schimbat ceva în atitudinea lor și chiar avem un feedback pozitiv. Recent am primit la Ambulatorioul de specialitate mulțumiri din partea pacienților și aparținătorilor. Fie au fost nominale la adresa unui medic sau asistent sau a unui cabinet la care s-a adresat, fie au fost mulțumiți că se pot programa online mult mai ușor, fără a mai trece prin programările de la ghișeu”, a declarat medicul Monica Adăscăliței.
Aceasta spune că în cel mai scurt timp va fi amenajat și un birou care va prelua sesizările, însă se fac demersuri și pentru organizarea acelor cursuri de bună purtare pentru personalul spitalului.
”Urmează să găsim pe cei care se vor ocupa de aceste cursuri și în viitorul apropiat vor începe aceste cursuri de bună purtare, dar trebuie să colaborăm cu anumite persoane care sunt acreditate să facă aceste cursuri. Vom amenaja un birou în cel mai scurt timp care să preia sesizările. Orice problemă să fie discutată în acel spațiu, unde voi fi și eu, și directorul medical, și directorul de îngrijiri și asistenta coordonatoare din ambulatoriu, pentru a rezolva problemele în timp real fără a mai fi nevoie de acele hârtii, comisii, anchete”, a adăugat managerul Spitalului Județean ”Mavromati”.