Compania care a cumpărat magazinele Profi din Botoșani. Tranzacție de 1,3 miliarde de euro

Compania olandezo-belgiană Ahold Delhaize, care deține magazinele Mega Image, a anunțat luni printr-un comunicat că va cumpăra magazinele Profi România într-o tranzacție de 1,3 miliarde de euro. Delhaize a anunțat că tranzacția va duce la dublarea afacerilor din România.

Compania MidEuropa, care operează Profi România, este un fond de investiții polonez. Dacă tranzacția va fi aprobată de autoritățile de concurență, va duce la o și mai mare concentrare pe segmentul de retail din România.

„Ahold Delhaize are plăcerea de a anunța că a convenit să achiziționeze 100% din retailerul român de produse alimentare Profi Rom Food SRL (Profi) de la MidEuropa, sub rezerva aprobării de către autoritățile de reglementare. Această achiziție oferă o potrivire puternică a formatului și o propunere de clienți complementară pentru marea marcă locală Mega Image a Ahold Delhaize pe piața românească. România este o piață atractivă care se confruntă cu o creștere continuă a averii publice și a puterii de cumpărare, determinată de fundamentele economice puternice.

Profi este liderul retailerilor tradiționali de produse alimentare din România, operând 1.654 de magazine în țară. În cele douăsprezece luni care s-au încheiat în iunie 2023, compania a generat vânzări de 2,5 miliarde de euro.

Achiziția va dubla dimensiunea afacerii românești existente a Ahold Delhaize, care operează sub marca Mega Image și are 969 de magazine, preponderent în zonele urbane. Combinația va completa și va extinde amprenta existentă a Ahold Delhaize în România pentru a deservi mai bine atât zonele urbane, cât și cele rurale. Potrivirea puternică a formatului și propunerile complementare pentru clienți dintre mărcile Profi și Mega Image le vor permite să deservească mai bine consumatorul român, stimulând atât creșterea vânzărilor, cât și a profitabilității.

Ahold Delhaize se așteaptă să genereze o creștere semnificativă a veniturilor și sinergii din această tranzacție. Aceste sinergii preconizate vor aduce beneficii directe clienților români, prin capacitatea sporită a companiei de a reinvesti în propunerea de valoare pentru clienți, digitalizare, ESG și propunerea de valoare pentru angajatori.

Ahold Delhaize va plăti o valoare de aproximativ 1,3 miliarde de euro, ceea ce corespunde unei valori de întreprindere ajustate în funcție de leasing de 1,8 miliarde de euro (după IFRS 16).

Se preconizează că combinarea cu Profi va avea ca efect creșterea vânzărilor și a marjei EBIT (după sinergii și integrare) pentru Ahold Delhaize Europe și creșterea EPS pentru Ahold Delhaize, toate în primul an de la închidere.

Contravaloarea achiziției va fi finanțată în proporție de 100% din datorie, iar tranzacția se preconizează că se va încheia în 2024, după îndeplinirea condițiilor de închidere obișnuite, inclusiv aprobarea autorităților de reglementare.”, se arată în comunicatul companiei.

Rețea de 16 magazine din Botoșani, scoasă la vânzare

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *