Începerea lucrărilor pentru modernizarea drumurilor incluse în Programul Naţional „10.000 de kilometri de drumuri”, finanţat de Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului, nu va putea fi făcută. Licitaţia care a fost organizată pentru data de 30 iunie a fost amânată, din cauza unor neînţelegeri între minister şi băncile care vor finanţa programul. Practic, deocamdată nu este asigurată finanţarea, deşi au existat constructori interesaţi să participe la acest program în care lucrările sunt executate în 2011, iar banii plătiţi după 2013.
Licitaţia pentru proiectarea şi execuţia lucrărilor de modernizare şi reabilitare pentru 149,676 km drum judeţean şi 188,095 km drum de interes local din judeţele Botoşani şi Suceava pentru perioada 2011-2013 ar putea avea loc din nou pe 7 sau 15 iulie, în funcţie de cum se vor finaliza discuţiile cu băncile. Obiectivele de investiţii din cele două judeţe sunt incluse în Programul Naţional de Dezvoltare a Infrastructurii. Ofertele, la pachet (pentru Botoşani şi Suceava), vor fi deschise pe 30 iunie, iar la licitaţie s-au înscris doar două firme: Transporturi Auto Botoşani, firma condusă de Constantin Conţac, dar şi firma spaniolă, care a mai încercat să ia câteva licitaţii la Botoşani.
Drumurile reabilitate prin acest program au fost propuse la finanţare de autorităţile publice locale şi sunt preluate în administrare de MDRT pe perioada realizării proiectelor. Această licitaţie este prima din seria celor care vor urma pentru toate judeţele ţării.
Costrurile maxime estimate sunt de 569.060.483,87 lei fără TVA pentru cele două judeţe: Botoşani (208.604.032,26 lei) şi Suceava (360.456.451,61 lei). La realizarea lucrărilor se vor respecta standardele de cost stabilite de MDRT pentru aceste categorii de investiţii din fonduri publice. Pentru realizarea investiţiei nu sunt necesare exproprieri. Criteriul de atribuire al contractului este preţul cel mai scăzut; clasamentul se va întocmi luând în calcul costul total pentru toate obiectivele din judeţele Botoşani şi Suceava. Nu se acceptă subcontractarea în integralitate a lucrărilor