Mai multe cadre medicale de la Spitalul Județean ”Mavromati” Botoșani au ajuns în Comisia de disciplină, fie după ce au fost reclamate de pacienți sau aparținători, fie s-au reclamat între ele. Printre cei cercetați disciplinar sunt și medici.
”Sunt multe reclamații și interne între colegi și în momentul în care apar mici discuții între colegii noștri pe diferite teme și pe diferite abordări, colegii noștri se mai reclamă între ei, motiv pentru care cei reclamați sunt trimiși către Comisia de disciplină. Și mai sunt acele reclamații care vin din exterior, din partea aparținătorilor și a bolnavilor și pentru a fi corecți în orice judecată din punct de vedere al spitalului, trimitem către Comisia de etică sau disciplină a spitalului. Sunt și medici, asistenți, infirmieri”, a decarat medicul Monica Adăscăliței, managerul Spitalului Județean ”Mavromati” Botoșani.
Potrivit sursei citate, reclamațiile venite din exterior vizează comportamentul cadrelor medicale, fie că acestea nu au folosit un ton adecvat sau nu au răspuns la anumite întrebări, și nicidecum actul medical în sine. După cazul Alexandra Ivanov, tânăra mămică care a murit pe patul de spital din neglijența cadrelor medicale, au crescut reclamațiile.
”A crescut numărul de reclamații. Cadrele medicale își fac reclamații în general atunci când nu ajung la o decizie comună în ceea ce privește un anumit caz medical, poate uneori reclamații și din cauza orgoliilor, nu neapărat sunt fondate iar aceste comisii sunt special constituite din specialiști din toate ramurile spitalului și în urma audierii părților se ia o decizie”, a precizat Adăscăliței.
De la începutul anului au fost înregistrate 20 de sesizări și reclamații pe care le-a analizat Comisia de disciplină a spitalului iar la Consiliul Etic au fost analizate 12 sesizări.