Se caută soluţii pentru alunecările de teren drumul Botoşani- Ştefăneşti la Dealu Mare (Truşeşti), care pun în pericol circulaţia pe drumul naţional DN 29D şi care fac ca recentele lucrări de modernizare să nu aibă continuitate. Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a desemnat firma care face Documentaţia de Avizare a Lucrărilor de Intervenţii (DALI) pentru „Reabilitare DN 29A km 23+010 – 37+770, jud. Botoșani”.
Firma câştigătoare a fost desemnată Mem Project Construct SRL Iaşi, cu care CNAIR a semnat un contract în valoare de 671.790 pentru realizarea documentaţiei care va oferi soluţia de la Dealu Mare.
Modernizarea DN 29 D a început anul trecut
Lucrările de modernizare a DN 29D Botoșani- Ștefănești au început în primăvara anului trecut și vizează o lungime totală de peste 42 de kilometri.
Conform proiectului tehnic, în secțiune transversală drumul prezentă un profil cu două benzi de circulație și două acostamente cu lățimea de un metru care au aceeași structură ca a părții carosabile, rezultând o platformă a drumului de 9.00 m.
Lucrările presupun execuție de șanțuri și rigole betonate, rigole carosabile în lungime aproximativ de 62000 ml, 29 de podețe, dintre care 24 podețe noi și cinci reabilitate, opt poduri, din care cinci noi, trei viaducte, ziduri de sprijin de 100 ml, o trecere la nivel cu calea ferată, 3950 ml de drenuri, 1200 ml de trotuare, în localități, opt refugii tehnice, amenajări de drumuri laterale pe o lungime de 25 ml, precum și lucrări de siguranța circulației, precum parapet metalic, indicatoare rutiere, marcaj marginal și axial.
Lucrările de modernizare a DN 29D au costat peste 200 de milioane de lei.