Consiliul Județean (CJ) Botoșani a adoptat, joi, un document prin care, în parteneriat cu CJ Suceava, dar și cu municipiile Botoșani și Suceava, preia obligația privind realizarea documentației și execuția lucrării la drumul de mare viteză Botoșani- Suceava. Noul drum va avea regim de autostradă și va lega viitoarea șosea de centură a municipiului Botoșani cu autostrada A7, care trece prin Salcea (Suceava).
Finanțarea drumului expres va fi făcută, în cea mai mare parte, din fonduri europene pe Programul Transport 2021-2027, după ce inițial a fost inclus pe Programul Operațional Infrastructură Mare 2014-2021.
„În acest moment, suntem în plin proces de evaluare a celor opt oferte depuse în vederea realizării documentației tehnice, adică SF, DATC, Autorizație de Construcție, Proiect Tehnic și Asistența tehnică pe perioada lucrărilor de execuție. Este un proces laborios, cele opt asocieri înscrise la licitație reunind nu mai puțin de 95 de firme. Valoarea totală a documentației tehnice scoasă la licitație, inclusiv TVA, este 21,2 milioane de lei, iar cele patru autorități locale vor contribui, în părți egale, pentru asigurarea cofinanțării de 2%, în timp ce 98% din sumă fiind asigurată din fonduri europene, Programul de Transport 2021-2027. Termenul în care va trebui realizată documentația tehnică este de 24 de luni. După realizarea proiectului tehnic, va fi scoasă la licitație execuția drumului de mare viteză”, a declarat, în ședința CJ, președinta instituției, Doina Federovici.
Drumul va pleca din apropierea Aeroportului Salcea, din A7, și va merge prin spatele localităților Dumbrăveni – Huțani – Vlădeni – Baisa, până în zona Mănăstirea Doamnei unde va descărca traficul în viitoarea centură a municipiului Botoșani. El va scurta la 20 de kilometri distanța dintre Salcea (Autostrada A7) și viitoarea centură a municipiului Botoșani.
În momentul de față drumul este prevăzut cu două benzi pe sens și separator de sens, cu o limită de viteză de 120 de kilometri pe oră, dar partenerii din proiect facem toate demersurile necesare pentru a-l transforma într-un sector de autostradă.
„Diferența între cele două tipuri de drum de mare viteză constă în faptul că autostrada prevede și banda de urgență, iar limita maximă de viteză crește la 130 de kilometri la oră. Avem sprijinul Ministerului Transporturilor și al reprezentanților CNAIR în acest demers, mai ales că exproprierile de terenuri se vor face pentru regimul de autostradă”, a adăugat Federovici.
Când se deschide McDonald’s la Botoșani. Restaurantul caută deja personal