La doar 21 de ani, o educatoare din Botoșani a reușit să obțină cea mai mare notă la examenul de Titularizare, din județul nostru. Lorena-Eliza Dascălu este absolventă a Liceului Pedagogic “Nicolae Iorga” Botoșani, profil pedagogic, specializarea Învățător-Educatoare, promoția 2021. În prezent este studentă în anul 2 la Facultatea de Filosofie și Științe Social-Politice, specializarea Asistență Socială, din cadrul Universității “Alexandru Ioan Cuza” Iași. De asemenea, anul acesta a alumnizat programul Teach for Romania. Este pasionată de fitness și nutriție, iar pasiunea pentru pedagogie a apărut încă din copilărie, având-o drept model pe învățătoarea sa.
A obținut cea mai mare notă la Titularizare din Botoșani: 9.90
A refuzat să facă contestație deoarece știe exact unde, din grabă, a dat un răspuns greșit la examen. Cu toate acestea este mulțumită de rezultatul său.
„Cu siguranță nu este un rezultat ușor de obținut, însă întotdeauna este loc de mai bine. Prin muncă, dăruire și perseverență voi continua calea pe care am ales-o încă de pe băncile școlii. Pentru acest examen, experiența, deși este de doar 2 ani, a contribuit considerabil, iar faptul că am ales să intru în sistem imediat după terminarea liceului a creat o continuitate în parcursul meu profesional. Provocările pe care le-am întâmpinat în activitatea mea cu preșcolarii fiind cele care m-au ambiționat să găsesc soluții adaptate nevoilor copiilor”, spune Lorena.
Educatoarea blândă, calmă, cu o voce care îndeamnă la ascultare, a visat dintotdeauna să lucreze cu cei mici. Tocmai de aceea, fiecare pas pe care l-a făcut în acest sens a fost bine gândit.
„Încă de mică mi-am dorit să devin cadru didactic, având-o drept model pe doamna mea învățătoare. Iubirea pentru copii, dăruirea și dorința de a fi acel cadru didactic care poate influența încă din grădiniță parcursul școlar al copiilor sunt motivele pentru care am ales sa devin educatoare”, ne-a spus Lorena.
Într-o perioadă în care toată țara vuiește de ceea ce li se cuvine sau nu cadrelor didactice, despre respectul dintre dascăli și elevi, Lorena a găsit o soluție care nu dă niciodată greș: comunicarea, atât între cadrele didactice și elevi, cât și cu părinții.
„Din punctul meu de vedere, în ziua de astăzi, cadrele didactice sunt respectate atâta timp cât pun suflet în activitatea pe care o desfășoară. Mereu va fi respectat un profesor axat de dezvoltarea globală a copiilor, care duce în sala de clasă materiale diversificate, adaptate nevoilor acestora. De asemenea, este extrem de important modul în care aceștia se raportează la comunitate. Nu suntem superiori părinților, ci parteneri educaționali cu un scop precis: bunăstarea copiilor. Școala trebuie să reprezinte un spațiu sigur pentru copii, iar cadrul didactic influentează acest aspect în mod considerabil”, ne-a spus tânăra educatoare.
Ce ar schimba în sistemul de învățământ
Despre sistemul de învățământ actual, Lorena spune că ar avea nevoie de unele modificări, în special asupra programelor școlare și a modului de aplicare a acestora.
„În primul rând aș schimba modul în care este văzută grădinița în sistemul de învățământ. În prezent, grădinița este văzută drept un spațiu de joacă, deși este un spațiu de învățare, axat pe dezvoltarea compețentelor cheie. Educația timpurie vizează dezvoltarea autonomiei și a procesului de socializare a preșcolarilor, pregătindu-i astfel pentru viața de școlar. De asemenea, aș interveni asupra modificării programelor școlare și a modului de aplicare a acestora”, spune Lorena.
Din punctul său de vedere, pregătirea unui profesor este extrem de importantă pentru rezultatele elevilor săi, iar pentru a avea succes „este nevoie de multă muncă și adaptare la cerințele societății aflate în continuă schimbare”.
„Îmi doresc să continui ceea ce am început acum 2 ani: să fiu cadrul didactic care ajunge mai întâi de toate la inimile copiilor, să transform grădinița într-un spațiu plăcut pentru ca preșcolarii să vină cu drag la grădiniță. Îmi propun să ofer cadrul propice dezvoltării celei mai eficiente pentru copii, prin organizarea activităților într-o manieră atractivă pentru ei, pentru a învața cu ușurință. De asemenea, îmi doresc să continui parteneriatele educaționale începute la nivelul școlii, deoarece am sesizat importanța acestora și modul în care învață copiii dincolo de sala de grupă”, spune Lorena.
Faptul că este tânără educatoare reprezintă un atu, după cum mărturisește chiar ea, deoarece „utilizând metode și tehnici moderne pot desfășura activități interactive și atractive pentru preșcolari. De asemenea, fiind la începutul carierei didactice, îmi pot îmbogăți cunoștințele, mai ales prin sprijinul oferit de colegi”.
Cea mai mică notă la titularizare, la Botoșani, a fost de 1,1
Potrivit datelor prezentate de Ministerul Educației, în județul Botoșani sunt 81 de cadre didactice care au luat la proba scrisă note între 1,1 și 4,99.
De altfel, cea mai mică notă primită de un profesor, la Botoșani, a fost 1,1 la geografie. Asta înseamnă că acel candidat a dat foaia goală. Note de 1 au fost și la educație fizică și sport ori economie.
Alți 149 de candidați au note între 5 și 6,99 iar 182 au note între 7 și 9,99 și niciunul nu a primit 10. Cea mai mare notă, 9,90, obținută de educatoarea Dascalu Lorena, de la Școala Gimnaziala Nr. 1 Leorda.
Pentru a se titulariza, candidații trebuie să aibă minimum nota 7 iar cei care candidează pentru suplinitori trebuie să promoveze cu cel puțin nota 5.
Autor: Mihaela Macovei