Vlad Crăciun, de la Colegiul Național „Mihai Eminescu” din Botoșani, este unul dintre cei patru elevi care au obținut media 10 la Evaluarea Națională înainte de contestații. A fost un obiectiv al său acest rezultat și a urmat toți pașii necesari pentru a-l îndeplini. S-a axat pe studiu, disciplină, seriozitate, curiozitate și a reușit să obțină rezultatul care i-a adus împlinire, și-a făcut părinții mândri, dar și profesorii, școala și, de ce nu, județul din care face parte.
Deși are doar 15 ani, Vlad știe exact ce vrea. Nu lasă nimic la voia întâmplării și nu se joacă cu soarta lui. Vrea să realizeze ceva în viață, să aducă o contribuție societății. Vorbește cu respect, seriozitate și siguranță. În același timp, este un adolescent sensibil, cu emoții și trăiri specifice vârstei sale.
„Am muncit mult și am încercat să obțin rezultate cât mai bune atât la școală, cât și la simulări. În adâncul sufletului meu, mereu am vrut să obțin media 10 și mă bucur că visul meu a devenit realitate”, ne-a spus Vlad.
Școala a devenit o pasiune pentru Vlad
Un copil sensibil și perseverent, Vlad se declară un fan înfocat al școlii. În timp ce alți elevi așteaptă cu sufletul la gură vacanța, adolescentul de 15 ani abia așteaptă să înceapă școala. Îi place să învețe lucruri noi, să participe la concursuri și olimpiade, să devină mai bun.
„Îmi place lingvistica și mă pasionează limbile străine. În gimnaziu, am participat la olimpiadele de lingvistică, engleză, matematică, chimie, fizică și la diverse concursuri, la care voi participa cu siguranta și în liceu. Consider că am avut suficient timp liber, nu mi-am petrecut toate zilele clasei a 8-a învățând, este important ca fiecare copil să se și relaxeze. În timpul meu liber, îmi place să ies afară cu prietenii mei și să călătoresc”, ne-a mărturisit Vlad.
„La română nu am fost susținut de către doamna mea profesoară de la școală”
Subiectele la Evaluarea Națională i s-au părut accesibile, ba chiar la matematică mai ușoare decât anul trecut, iar la limba română caracterizarea a fost un subiect previzibil, spune tânărul.
„Am făcut meditații la română și la matematică. La română era necesar, deoarece nu eram sigur pe mine și nici nu am fost susținut de către doamna mea profesoară de la școală, așa că nota mea la română i se datorează în special doamnei profesoare de la pregătire. Matematica mereu m-a pasionat, meditațiile nu au fost necesare, dar am făcut pentru siguranța mea”, spune Vlad.
Adolescentul este de părere că fiecare elev ar putea obține un rezultat maxim la examen „prin muncă grea și prin susținerea profesorilor și a părinților, aceste două elemente formează un adevărat elev eminent”.
„O notă de la școală este nesemnificativă, nu definește pe nimeni, dar notele de la examene sunt importante. Totuși, nici acestea nu prezintă concret portretul unui elev”, mai adaugă adolescentul.
Vlad vrea să studieze la Științe ale Naturii, tot la Colegiul Național “Mihai Eminescu”, „deoarece mă pasionează în special chimia și fizica, iar cu biologia mă înteleg”.
Se văd efectele învățământului online
Colegiul „Mihai Eminescu” a avut doi elevi cu media 10 la Evaluarea Națională, Vlad și colega sa de clasă, Ioana Zamfirescu. Potrivit directorului instituției de învățământ, numărul elevilor de 10 ar fi fost mai mare, însă acum se văd efectele învățământului online din perioada pandemiei.
„Mă așteptam la mai multe medii de 10, dar, dat fiind faptul că acești copii au trecut printr-un sistem de învățământ online, probabil că acum sunt efectele! Felicit atât elevii cât și profesorii care au contribuit la obținerea rezultatelor de la Evaluare Națională! Binenteles, și părintii, pentru susținerea copiilor și implicare în activitățile școlii!”, a spus directorul colegiului, Cristina Chiriac.