Un botoșănean deține un autoturism de epocă unic în România. Mașina este un Ford produs în 1959, care la momentul apariţiei respectiv era considerată una dintre cele mai urâte maşini de pe piaţă, dar astăzi este considerată una dintre cele mai valoroase.
Proprietarul vehiculului istoric Edsel Ranger este Nicu Constantin, un pasionat de astfel de maşini. Fordul produs în urmă cu 64 de ani este folosit pentru evenimente. El va fi expus la Retroparada de duminică, care va avea loc pe Pietonalul Unirii.
Istoria maşinii
În 1957 Henry Ford, cel mai mare constructor de automobile din acea vreme a simțit nevoia revigorării industriei auto.Prin design-erii săi încearcă să contracareze ofertele paralele ce apăruseră pe piața auto: Cadillac, Pontiac, Chevrolet si Chrysler cu o nouă ofertă a sa Edsel.
La sfârșitul anului 1957, după o publicitate masivă și o infuzie de capital productiv în valoare de 250 milioane de dolari, Henry Ford, lansează primul vehicul al noului său brand Edsel, purtând numele fiului său(Edsel Ford, decedat la doar 49 de ani – 1943).
- Lungime : 5,45 m
- Lățime : 2,12 m
- Greutate : 1900 kg
- Viteză maximă constructivă : 190 km/h
- 0 – 100 km/h 16,4 secunde
- Motor 6 cilindri în linie
- Capacitate 3700 cmc
- 190 cai putere
- 3 viteze manual
- Construit fără servodirecție, servo frână, centuri de siguranță
În ciuda intrării revoluționare pe piața auto Edsel s-a dovedit a fi un eșec total fabricâdu-se doar 20,000 de bucăți, iar în 1959 fiind declarat Edsel Ranger cea mai urâtă mașină a anului. Se estimează că la ora actuală ar mai fi în jur de 600 de bucăți.
Modelul de față este singurul Edsel Ranger din România.
Paradă de mașini de epocă în municipiul Botoșani. Unde și când va avea loc evenimentul!