Avocatul Adrian Cuculis îi sfătuiește pe șoferi să evite înțelegerile amiabile în caz de accident ușor, în special atunci când s-a produs în circumstanțe interpretabile, deoarece se pot trezi că ei sunt considerați cei vinovați. El a dat exemplul mai multor șoferi care au încheiat o constatare amiabilă, iar apoi s-au trezit că asiguratorul a contestat veridicitatea accidentului. În toate cazurile, chiar dacă nu s-a întâmplat ceva grav, trebuie chemată poliția, deoarece doar ea poate stabili cu exactitate cine și de ce este vinovat, scrie evz.ro.
Avocatul Adrian Cuculis a dat exemplul mai multor șoferi care au încheiat o constatare amiabilă, iar apoi s-au trezit că asiguratorul a contestat veridicitatea accidentului. În toate cazurile, chiar dacă nu s-a întâmplat ceva grav, trebuie chemată poliția, deoarece doar ea poate stabili cu exactitate cine și de ce este vinovat.
De ce să evitați constatările amiabile în caz de accidente ușoare
„O să pară dureros şi nemilos ce o să spun acum. Procesul verbal de constatare al poliţiei este un act de autoritate publică. Când doi şoferi se lovesc, apar acele vorbe, „hai, frate, că îmi ia permisul”, „hai, că nu ştiu ce se întâmplă”.
Din experienţa clienţilor mei, vă zic că te duci cu constatarea amiabilă, iar asiguratorul va contesta veridicitatea accidentului. Îmi pare rău, dar dacă ai greşit, cu tot dragul vreau să îţi fie bine, dar nu vreau să îmi fie nici mie rău.
Chemaţi poliţia, mergeţi la accidente uşoare, să se constate acolo. Cine are de comentat, nu are decât să conteste actul de autoritate publică. Să evităm înţelegerile amiabile, când sunt cazuri care indică nişte suspiciuni”, a explicat Adrian Cuculis.
El a continuat și i-a sfătuit pe șoferi să nu riște mai ales în acele cazuri în care accidentul lasă loc de interpretări, doar pentru că vreți să faceți un bine.
La fel ca în cazul falimentului City Insurance, service-urile auto nu mai primesc dosare de daună de la Euroins. Mecanicii spun că din cauza situației în care se află acum firma de asigurări, despăgubirile vor fi plătite prea târziu, abia după ce dosarele sunt preluate de Fondul de Garantare al Asiguraţilor.
„Toate solicitările clienților sau persoanelor păgubite vor trebui adresate fondului de garantare. Partea negativă este că durata va fi mai lungă. Partea buna este că garanția de a recupera prejudiciul există”, a declarat Mălin Roșu, președintele Biroului Asiguratorilor de Autovehicule din România, potrivit dcnews.ro.