Directoratul Naţional de Securitate Cibernetică atenţionează că au revenit atacurile cu link-uri maliţioase care se propagă prin intermediul mesajelor pe reţelele social media.
„Încep să reapară mesajele-capcană de tipul ‘TU EȘTI ÎN ACEST VIDEOCLIP’, iar campania malițioasă se propagă prin intermediul mesajelor pe social media, preponderent pe Facebook.
Citiți cu atenție orice mesaj conține link-uri sau atașamente, înainte de a face orice acțiune!”, explică specialiştii DNSC pe pagina de Facebook a instituţiei.
Nu accesați link-ul din astfel de mesaje, chiar dacă expeditorul este un prieten ori cunoștință. Cel mai probabil, titularul contului respectiv a căzut la rându-i în capcană și a accesat acel link, iar mesajul s-a transmis automat către toate contactele din agendă.
Specialiştii DNSC subliniază că, de obicei, accesarea acelui link nu afişează nimic pe dispozitiv, dar poate duce la pierderea accesului pe contul de social media folosit în acel moment. În alte cazuri, redirecţionează utilizatorul către o pagină de phishing care arată similar cu cea de autentificare Facebook, dar cu un domeniu total diferit, informeaza Antena 3 CNN
În cazul în care aţi făcut click pe acel link sau vedeţi că din contul dvs s-au transmis astfel de mesaje, echipa Directoratului vă recomandă să:
- Schimbați imediat parola contului de Facebook și să activați autentificarea în 2 pași (2FA)
- Vă asigurați că nu au fost acordate permisiuni unor aplicații terțe din Facebook. Pentru asta, este necesar să vă logați în contul de Facebook și să navigați la categoria Settings & Privacy (Setări și Confidențialitate) și apoi Settings (Setări). Ulterior, mergeți către categoria Permissions (Permisiuni) și apăsați pe Apps and Websites (Aplicații și Site-uri), pentru a verifica la ce aplicații ați oferit acces. Eliminați acele aplicații pe care le considerați suspecte. Apăsați pe aplicația respectivă, apoi pe butonul de Remove (Elimină) pentru a vă proteja contul de accesul neautorizat la aplicații terțe suspecte.
- Verificați aplicațiile instalate pe dispozitiv, pentru a vă asigura că nu au fost adăugate unele noi, necunoscute.
- Verificați setările de confidențialitate, pentru a vă asigura că nu există modificări, acordând atenție sporită aplicației Facebook și locațiilor pe care nu le recunoașteți, unde contul dvs. de social media apare ca fiind logat.
- Scanați dispozitivul cu o soluție de securitate (antivirus).