Brandul de farmacii Sensiblu începe să dispară după 25 de ani de prezenţă constantă la parterele blocurilor, dar şi în marile centre comerciale din România, unităţile fiind înlocuite rând pe rând de Dr. Max. Potrivit datelor transmise de Business Magazin, până în 2011, Sensiblu a fost liderul pieţei după cifra de afaceri, după care a predat ştafeta către Catena.
Sensiblu a fost creat de patru antreprenori străini – Walid Abboud, Roger Akoury, Ludovic Robert şi Michel Eid, oameni de afaceri extrem de discreţi care, în 1997, au decis să înfiinţeze distribuitorul de medicamente Mediplus, iar în acelaşi an au deschis şi prima farmacie Sensiblu.
Având până la 25 de ani ca vârste, cei patru au început businessul cu 20.000 de dolari, la vremea aceea.
De la prima farmacie deschisă în 1997, Sensiblu a ajuns să îşi pună brandul pe sute de unităţi ulterior la nivel naţional. Ţinta a fost reprezentată de marile oraşe, dar şi de centrele comerciale, odată ce a început dezvoltarea lor. Această dezvoltare constantă de noi farmacii, achiziţii de licenţe au dus businessul până în vârful pieţei, atât ca număr de farmacii, cât şi ca business. În 2008, la peste un deceniu de la înfiinţare, Sensiblu număra 221 de farmacii, din datele ZF, fiind cel mai mare jucător. Cifra de afaceri depăşea 580 mil. lei, iar numărul de angajaţi era de 1.700 de persoane.
Conform sursei citate, Sensiblu s-a poziţionat pe segmentul premium, aducând produse de la branduri internaţionale, în special cosmetice, pe care le comercializa alături de medicamentele clasice, cu sau fără reţetă.
Totuşi, nevoia pacienţilor de a găsi cele mai mici preţuri la medicamente, mai ales pe fondul unei crize economice în perioada 2008-2012, a determinat schimbarea de strategie. Astfel a apărut brandul Punkt. După tranzacţia de la finalul lui 2017, a apărut întrebarea dacă noii acţionari vor aduce în România brandul Dr. Max care avea aceeaşi strategie de preţ mic. Deşi iniţial nu au dorit să spună dacă vor aduce sau nu Dr. Max în România, noii proprietari au început un proces de rebranding care a vizat 418 unităţi dintre cele peste 618 farmacii pe care le deţinea pe piaţa locală în anul 2020. Noul brand a înlocuit atât din farmaciile Sensiblu, cât şi farmaciile Punkt, brand care a dispărut. Sensiblu a rămas însă pe piaţă, cu un număr mai redus de unităţi, balanţa înclinându-se către Dr. Max.