Reprezentanții Aeroportului Suceava reacționează după scandalul provocat de anularea zborurilor. „Condițiile meteorologice sunt în afara controlului nostru”

foto realitatea

Reprezentanții Aeroportului Suceava reacționează după scandalul provocat de anularea zborurilor din cauza ceții. Călătorii au acuzat lipsa informaţiilor din partea companiilor aeriene, dar şi a aeroportului. Sute de oameni, printre care și botoșăneni,  au aşteptat chiar şi 15 ore în terminalul aeroportului din Suceava, după ce majoritatea zborurilor care trebuiau să aterizeze sau să decoleze marți și miercuri au fost anulate sau relocate din cauza condiţiilor meteorologice nefavorabile.

„Ceața înghețată și densă nu a permis aterizarea în condiții de siguranță a aeronavelor, vizibilitatea fiind sub minima sistemului ILS CAT II, mai mică de 100m orizontal și plafon de nori sub 30m. Sistemul ILS existent pe Aeroportul Suceava este un sistem care se regăsește pe majoritatea aeroporturilor din țară. Echipamente mai performante, ILS cat III B se regăsesc pe aeroporturile Henri Coandă din București și Traian Vuia din Timișoara, și acestea din urmă cu anumite limite de vizibilitate. Echipamentele ILS și operaționalizarea sistemului aparțin de Administrația Română a Serviciilor de Trafic Aerian-ROMATSA. Aeroportul asigură infrastructura necesară deservirii aeronavelor la sol, în această activitate fiind angajat personal propriu, dar neimplicat în procesarea pasagerilor și a procedurilor de check-in. Comunicarea cu pasagerul se realizează prin intermediul agenților de check-in, care asigură legătura între pasageri și compania aeriană. Agenții de check-in sunt angajații companiei Romanian Airport Services, care au contract direct cu operatorii aerieni. Agenții de check-in pot furniza informații pasagerilor despre statusul zborurilor în măsura în care acestea sunt disponibile”, precizează reprezentanții Aeroportului.

Ei susțin că timpul de așteptare pentru informații noi variază, având în vedere ca toate informațiile vin de la sediile centrale ale companiilor aeriene și depind direct de resursa de zbor disponibilă. De asemenea, decizia anulării, reprogramării sau devierii unui zbor pe alt aeroport aparține strict companiei aeriene; de altfel, compania se ocupă de toate formalitățile legate de transport și acomodare ale pasagerilor afectați de întârzieri/anulări/reprogramări ale zborurilor.

„Prioritatea Aeroportului este ca toate operațiunile aeriene să poată fi desfășurate în condiții de siguranță și securitate, astfel ca pasagerii și personalul aeroportuar să nu fie pus în pericol. Condițiile meteorologice sunt în afara controlului nostru. Ne cerem scuze tuturor pasagerilor afectați și rugăm a se avea în vedere menținerea legăturii cu operatorul aerian de la care au achiziţionat bilete și cu reprezentanții acestora în permanență. De asemenea, situaţia actualizată a zborurilor anulte sau deviate se găseşte pe pagina de Internet a Aeroportului Suceava”, mai precizează sursa citată.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *