Județul Botoșani are un capital arhitectonic extrem de important. Unele imobile, adevărate comori, s-au încăpățânat să treacă testul anilor în ciuda neimplicării autorităților, altele sunt în paragină, iar din fericire unele, puține, au fost salvate.
O construcție unică, de o frumusețe rară, este cea proiectată de inginerul Elie Radu: gara de la Vorniceni. Elie Radu s-a implicat în proiectarea construcţiilor feroviare romaneşti precum Cucuteni (azi Leţcani), Carasa, Vorniceni, Ungureni, Dângeni, Todireni, Truşeşti, Zlătunoaia, Rediu, Şoldana, Vlădeni şi Jijia.
Ca și celelalte proiecte ale lui Elie Radu, gara de la Vorniceni este prevăzută cu gospodărie anexă pentru şeful de gară și este construită cu cărămidă aparentă de Ciurea (Fabrica de cărămizi a C.F.R.-ului) de Serviciul de Construcţie al Căilor Ferate, înfiinţat în 1885 şi condus de ing. Petre Ene.
„Chiar dacă anii, forfota și agitația au trecut peste această gară, noi am mimat o plimbăreală grăbită pe peron pentru a surprinde cât mai multe unghiuri interesante și cadre. Fără glume, o putem considera și la ora actuală o construcție maiestoasă încărcată de oameni, timp și istorie, care încă „rezistă” bine…”, mărturisește Ionuț Haidău, cel care ia la pas fiecare loc al județului nostru pentru a descoperi adevărate comori care trec testul timpului.
Foto: Ionut Haidau