Localnicii din Hârlău care ies din oraş pe DN 28B spre Tg. Frumos sunt nevoiţi să parcurgă o porţiune de drum plină de gropi. „E ca pe Lună”, comentează unul dintre ei pe pagina de Facebook „Eşti din Hârlău dacă…”, iar o înregistrare video arată într-adevăr un carosabil „bombardat”, scrie Ziarul de Iași. Segmentul se află pe DN 28B, drum care face legătura între Tg. Frumos şi Botoşani prin Hârlău. Pe toată lungimea lui de 71,5 km, drumul naţional este în plin şantier de modernizare, lucrările fiind începute anul trecut.
„A fost o ţeavă de gaz pusă clandestin în carosabil”, ne-a explicat Ovidiu Laicu, directorul Regionalei de drumuri naţionale, motivul pentru care drumul respectiv arată aşa de rău. Cei care au montat-o au fost de acord să fie mutată, dar nu pe banii lor, a adăugat el. În cele din urmă, DRDP şi autorităţile locale au mutat conducta sub trotuar. Ovidiu Laicu a mai spus că zilele acestea va fi refăcut carosabilul, cu piatră şi asfalt, condiţiile meteo fiind „de vină” că nu s-a intervenit mai repede.
Adjudecat de o asociere de firme (Aqua Parc – Mavgo Holding – Vahostav SK – Trameco) pentru suma de 267,3 milioane de lei, contractul de modernizare a DN 28B are termen de finalizare luna mai a anului viitor. De asemenea, perioada de garanţie a lucrărilor este de 5 ani şi poate fi majorată de ofertanţi până la un maxim de 8 ani.
Din cei 71,5 km, 32 km sunt pe teritoriul judeţului Botoşani. Acolo e deja asfaltat – „s-a turnat stratul de egalizare şi cred că şi binderul (stratul de uzură, n.r.) a fost turnat”, ne-a precizat directorul Laicu.
Platforma drumului va fi lărgită la 9 metri, din care două benzi de circulaţie de câte 3,5 m şi două acostamente cu lăţimea de 1 m, având aceeaşi structură ca zona carosabilă.
O simulare a traseului Iaşi-Suceava pe Google Maps arată timpi egali (aprox. 2 ore şi 25 de minute) pentru traseul clasic prin Tg. Frumos-Paşcani, pe drum naţional, şi pentru traseul prin Vlădeni-Flămânzi-Botoşani, în cea mai mare parte pe drumuri judeţene reabilitate. Dar în judeţul Botoşani încă se lucrează pe DN 28.
Cum distanţa este aceeaşi (145 km), de anul viitor această rută ar putea să devină preferată pentru conducătorii auto care vor să scape de „dopurile” de trafic din Podu Iloaiei şi din Tg. Frumos.