Povestea fără sfârșit a drumului care a izolat întreg județul Botoșani. „Efectiv îți distrugeai mașina. Aproape că nici nu mai era rentabil, fiindcă mulți bani se duceau pe reparații”

Drumul Botoșani-Târgu Frumos este poate cea mai așteptată investiție din nordul Moldovei. Lucrările la această șosea națională au început anul trecut. La doar câteva luni de la turnarea asfaltului, pe 20 de kilometri au început să apară probleme, scrie Adevarul. Drumul Botoșani-Târgu Frumos are o lungime de aproximativ 71 de kilometri și este șoseaua care leagă nordul extrem al României, respectiv județul Botoșani, de restul țării. După decenii de promisiuni electorale, anul trecut au început efectiv lucrările la drumul Botoșani – Târgu Frumos. Drumul pare însă bântuit de ghinion. La numai câteva luni de la turnarea primului strat de asfalt, șoseaua a cedat în mai multe locuri pe porțiunea Zăicești – Copălău, adică pe o distanță de aproximativ zece kilometri.

Povestea fără sfârșit a drumului care a izolat un întreg județ

Pentru mulți botoșăneni un lucru este clar: județul Botoșani este subdezvoltat și din cauza infrastructurii precare ce-l izolează de restul țării. În special din cauza drumului Botoșani-Târgu Frumos, cel care-l leagă, prin Iași, de restul României, inclusiv de capitala țării. Drumul s-a degradat timp de două decenii constant, devenind un adevărat coșmar mai ales pentru navetiști.

„Eu merg zilnic la muncă, până la Flămânzi. Efectiv îți distrugeai mașina. Aproape că nici nu mai era rentabil, fiindcă mulți bani se duceau pe reparații. Plus că făceai o groază de timp pe drum, din cauza calității șoselei. Erau zone cu groapă lângă groapă”, spune Ștefan, un tânăr din Botoșani care face naveta la Flămânzi.

Mai bine de un deceniu, lucrurile s-au rezumat, însă, doar la promisiuni electorale și războaie politice, urmatede hățișul birocratic, cu multe licitații amânate sau ratate. În tot acest timp, investitorii fugeau de Botoșani pentru un motiv simplu, era departe și nu existau drumuri în stare funcțională care să lege nordul de restul țării.

Peticeli la numai câteva luni de la asfaltare

În cele din urmă, în 2021, au început lucrările la drumul Botoșani-Târgu Frumos. Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a alocat peste 51 de milioane de euro pentru realizarea acestui drum, prin Direcția Regională de Drumuri și Poduri Iași.

Primul an de reabilitare s-a desfășurat cu poticneli. În vara anului 2022, la jumătatea termenului de finalizare, nici măcar nu erau obținute avizele necesare pentru toate lucrările. Mai mult decât atât, drumul era făcut în proporție de numai 26%. În plus, la numai câteva luni de la turnarea primului strat de asfalt, în zona Zăicești-Copălău, pe o porțiune de zece kilometri, drumul a cedat, apărând primele fisuri.

„Au fost mici probleme. Am convocat o comisie, au fost făcute verificări, inclusiv de laborator. S-a constatat că grosimea asfaltului era cea potrivită, iar structura drumului foarte rezistentă. S-a trecut la remedierea problemelor”, spune Petru Tudorache, inginer la DRDP Iași.

Mașinile de mare tonaj sunt de vină

De vină, susțin reprezentații DRDP Iași, ar fi fost traficul intens. Pe scurt, mașinile de mare tonaj, mai ales nu ar fi trebuit să circule pe un drum doar cu un strat de asfalt. Cu toate acestea, nimeni nu și-a asumat responsabilitatea să oprească acest trafic.

„S-a constatat că problemele au apărut din cauza traficului foarte intens pe un singur strat de asfalt. De aceea se pun trei straturi, și nu unul, ca să reziste. Nu puteam să restricționăm traficul”, spune Petru Tudorache.

Acolo unde au apărut fisurile, drumul a fost peticit în cel mai pur stil românesc. La acest moment, reprezentanții DRDP Iași spun că s-a turnat al doilea strat de asfalt și că nu vor mai fi probleme.

3 thoughts on “Povestea fără sfârșit a drumului care a izolat întreg județul Botoșani. „Efectiv îți distrugeai mașina. Aproape că nici nu mai era rentabil, fiindcă mulți bani se duceau pe reparații”

  1. unde e CLIPICE senatorul care iubeste botosaniul sta ascuns ! ce ai facut achi …zdei cu drumul tau mult laudat ?? va bateti joc de banul public procororii nu va aresteaza ca faceti jum -juma cu eu prin salariile de mii de euro ce le primsesc de la voi …

  2. Drumul lati facut pentru carute?
    sunteti niste lipsiti de profesionalism !
    UNDE SUNT INGINERII DE DRUMURI SI PODURI DE ALTADATA??
    PODURI FACUTE SI REZISTA DE 50-60 ANI , IAR CE FACETI VOI REZISTA 2 LUNI !
    RUSINE SA VA FIE MACAR DE VAR FI !
    VA BATETI JOC DE BANUL PUBLIC! DE FAPT NU STITI CUM SA ACOPERITI SIFONARILE DE BAN PUBLICI! HOTII

  3. ASTEPTAM REACTIA LA DUAMNA VEORICA DE LA CJ SI PE DUOMNU SENATOR IUBITOR DE JUDET ACHITEI CARE SE PARE CA SA ASCUNS ACUM ! DE CE ZIARISTII NU IL CAUTATI SA II LUATI INTERVIU LU DUM ACHTII??

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *