Locuitorii dintr-un cartier de lux din municipiul Botoșani sunt revoltați de condițiile oferite de Primărie. Oamenii care au locuințe în zona Lebăda se plâng că, deși plătesc taxe și impozite, municipalitatea nu le asigură condițiile necesare pentru creșterea calității vieții persoanelor care locuiesc în zona respectivă. Ei se plâng de lipsa de canalizare, poluarea fonică, lipsa trecerilor de pietoni, a trotuarelor prea înguste, de sistematizarea rutieră etc.
Printre altele, localnicii de pe Șoseaua Iașului susțin că nu beneficiază de rețea de canalizare, ceea ce este inadmisibil în contextul politicilor actuale care promovează sănătatea populației dar și protecția mediului, „nu doar cu vorbe ci și prin finanțarea programelor ce au acest scop”.
„Având in vedere fondurile puse la dispoziția autorităților locale prin PNRR sau ANGHEL SALIGNY, ne întrebăm de ce nu este cuprins în lista următoarelor investiții și proiectul de canalizare pentru Șoseaua Iașului?”, se arată într-o petiție semnată de localnicii din zonă pe care au trimis-o către Primăria Botoșani.
În plus, locuitorii din cartierul Lebăda se plâng că nu există o uniformizare a limitei de viteză în municipiu. Deoarece face parte din oraș, limita maximă de viteză pe aceasta artera este de 50km/h aceasta fiind obținută tot în urma
numeroaselor lor solicitări, dar nu este oricum respectată de către toți șoferii, spun oamenii.
„De observat este faptul că această diminuare a vitezei de deplasare a fost determinată și de numărul considerabil al accidentelor rutiere ce au avut loc anterior în această zonă. Mai mult, pe strada Petru Rareș, care are același statut, de cvasi-centură ca și Șoseaua Iașului, limita de viteza este de 30km/h pentru camioane. În plus, prezența agenților de circulație este rară în Cartierul Lebăda, facilitând astfel, încălcarea legii de către șoferi care rulează cu mult peste 100 km/h. Considrăm că instalarea unor limitatoare de viteza ar spori siguranța în trafic și ar reduce mult și poluarea fonică la care sunt supuși toți riveranii”, spun oamenii.
De asemenea, Șoseaua Iașului, între cele două sensuri giratorii, nu are nicio trecere de pietoni, chiar dacă în zonă există o stație pentru transportul local de călători.
„Asta în condițiile în care sunt străzi în oraș care au treceri de pietoni aproape la fiecare 50 m. În plus, trotuarele sunt foarte înguste, (mai puțin de 1m), ceea ce pune mult în pericol viața pietonilor, în special a copiilor. Pista ciclabilă – investiție a municipiului Botoșani – este pe partea dreapta, pe trotuarul ce aparține de comuna Curtești. Cum putem folosi aceasta pista de biciclete, noi cei din partea stângă care aparținem de municipiul Botoșani, dacă nu reușim să traversăm strada prin locuri permise, respectiv treceri de pietoni?”, mai spun oamenii.
În ciuda celor mai bine de 2 km, Șoseaua Iașului, între cele două sensuri giratorii, nu are nicio trecere de pietoni, chiar dacă în zonă există o stație pentru transportul local de călători.
„O altă anomalie este semnalizarea cu linie continuă dublă de la sensul giratoriu Alfa Land până la sensul giratoriu de la ieșirea din oraș, fapt ce îngreunează accesul riveranilor la propriile locuințe. Practic suntem obligați să ocolim cu autovehiculele toată zona între cele două sensuri giratorii. Acest aspect este o reală problemă în zonă nu doar pentru riveranii drumului Șoseaua Iașului și vă rugăm să tratați ca intersecții și punctele de afluire și defluire în și spre Șoseaua Iașului a tuturor aleilor și străzilor din Cartierul Lebăda cu tot ce impun în acest sens regulile de circulație pe drumurile publice: bandă de preselecție pentru viraj la stânga, marcaj longitudinal discontinuu, marcaje și indicatoare pentru treceri de pietoni”, se arată în petiție.
Prin urmare, localnicii cer municipalității să trateze zona Cartier Lebăda ca o structură urbană și nu drept una de tranzit, chiar dacă este principala intrare/ieșire în/din municipiu spre celelalte zone ale țării.
„Chiar dacă principalul drum care străbate cartierul este DE58, Șoseaua Iașului trebuie tratată nu ca un drum expres, ci ca o stradă urbană, unde conform legislației actuale viteza legală de deplasare nu poate depăși 50km/h, pentru a se asigura fluidizarea traficului rutier și pietonal în condiții de siguranță și în conformitate cu prevederile legale în vigoare. Vă rugăm să conștientizați faptul că montarea separatoarelor de sens este o măsură minimalistă care are drept consecință doar creșterea vitezei de deplasare, dar care va produce un real disconfort riveranilor prin poluare fonică – creșterea nivelului de zgomot și poluare chimică, dar și prin lipsa accesului în și dinspre aleile și străzile secundare. Mai mult, separatoarele de sens se pretează pentru drumurile expres unde există o rețea de drumuri secundare care să preia traficul local în localitățile de tranzit sau în extravilanul localităților”, mai spun oamenii.
Vă mai trebuie şi un service auto , mai nişte depozite industriale şi alte câte nu au ce căuta în zone rezidențiale.Nu vă msi plângeți.Afacerile vi lea ți dezvoltat în locații departe de locuințele voastre – deranjând alte zone locuite tot de oameni.Dar pt voi rezidențial înseamnă doar acolo unde locuiți voi😕
Păi când va țj făcut ( cumpârat ) nu a ți căscat ochii să vedeți condițiile oferite ?
Ditai ” carteru ‘ dă lux „😆