Ministerul Transporturilor a prezentat un proiect de lege pentru sistemul numit „e-SIGUR”. Acesta presupune instalarea unor sisteme de radare pe autostrăzile din România, în contextul în care țara noastră este singura din Uniunea Europeană unde nu există astfel de radare, scrie Capital.ro. Trebuie menționat că sistemul va veni în completarea sistemelor inteligente de transport deja existente.
Ar urma să fie amplasate 131 de radare fixe
De asemenea, Ministerul Transporturilor a anunțat că Valea Oltului va fi printre primele tronsoane rutiere unde va fi instalat noul sistem de radare fixe, ca parte a arterei București – Sibiu (A1 / DN7 / E81), unul dintre drumurile vizate alături de DN1, între Bucureşti – Braşov și Autostrada Soarelui, de la București până la Mangalia.
Conform informațiilor transmise de autorități, pe aceste artere ar urma să fie amplasate 131 de radare fixe.
Totodată, reprezentanții Poliției Județene Vâlcea au precizat că ar urma să fie montate până în 20 de astfel de camere inteligente pe tronsonul care străbate județul Vâlcea, de aproximativ 90 de kilometri.
Se schimbă regulile de circulație
În altă ordine de idei, amintim că un proiect de lege pentru modificarea Codului Rutier ar putea schimba regulile de circulație aplicate în sensul giratoriu.
În acest context, Titi Aur, fost pilot de raliuri și instructor de conducere defensivă, a vorbit despre regulile de circulație aplicate în sensul giratoriu, dar și schimbările care ar putea fi implementate după adoptarea proiectului de lege.
„Circulația în sens giratoriu, în intersecția cu sens giratoriu cum a fost denumită până acum, este destul de complicată și de greu de reglementat ca să se poată circula fără niciun fel de probleme. Schimbarea definiției poate să regleze puțin, dar nu definitiv. Teoretic, schimbarea definiției poate ajuta, dar mai ales în cazul în care avem de dat un verdict la un accident, cine cum a avut prioritate”, a spus Titi Aur, conform gandul.ro
Mai mult, specialistul a explicat că sensul giratoriu reduce foarte mult numărul de accidente grave.
„Se reglementează foarte clar – cel din stânga trebuie să îi dea prioritate celui de pe banda din dreapta. Dar eu pun următoarea problemă – dacă se pune unul pe banda din dreapta, la un sens giratoriu cu două sau trei benzi și merge continuu fără să oprească, se învârte practic în sensul giratoriu, atunci va avea prioritate continuă pentru că cei care vin din dreapta care intră în sensul giratoriu trebuie să îi acorde prioritate, iar cel care e în stânga și vrea să iasă în dreapta trebuie să îi acorde prioritate.
Deci și în această situație tot se va ajunge la mica înțelegere. Din păcate, sensul giratoriu care e o intersecție foarte sigură și care reduce foarte mult numărul de accidente grave complică această stare de cine are prioritate și oricum am face se ajunge la mica înțelegere.
Nu poți reglementa cu reguli perfecte și atunci vine capitolul din spate, știința, cum să circulăm corect, și educația și politețea. Hai să facem toți într-un fel încât să circulăm toți în regulă și să nu mergem pe încăpățânare, pentru că și această regulă va avea o problemă, dar cel puțin va fi definiția foarte clară”, a mai spus Titi Aur.