Alex, adolescentul din Botoșani care a intrat cu media 10 la liceu. „Pentru mine, rezultatele nu au reflectat niciodată nivelul de inteligență, ci munca depusă”

Oricine poate lua un 10, dar să reușești să termini cu media 10 în toți anii de studiu și să obții la examen tot 10, nu e puțin lucru. Alexandru Mihai Macovei a reușit această performanță. El se numără printre cei trei elevi din Botoșani care au intrat la liceu fără nicio emoție, având media de admitere 10. Cum a reușit? Cu pasiune, muncă, disciplină, responsabilitate și ambiție.  Alex adoră să petreacă timpul liber ieșind cu prietenii ori la jocuri pe calculator. De mic a fost pasionat de matematică și informatică, domeniu pe care vrea să îl aprofundeze și acum pentru că a ales să studieze la Colegiul Național „Mihai Eminescu”, la profilul matematică- informatică. Adolescentul nu se consideră foarte talentat, ci doar constant în munca sa.

Nu cred că există un secret definitoriu în spatele performanțelor școlare. Este la latitudinea fiecărui elev să își găsească stilul propriu de învățare și, eventual, să decidă la ce nivel își dorește să se mențină. Eu întotdeauna am încercat să fiu atent la ore, învățând lecția din clasă și, când a fost cazul, completând informațiile acasă”, ne-a mărturisit tânărul.

Prin atingerea acestor performanțe școlare, Alexandru nu a vrut să demonstreze nimic nimănui, ci poate doar lui. A studiat în gimnaziu la „Eminescu” și a ales ca și liceul să îl facă la acest colegiu. Cunoaște performanțele elevilor de la această unitate de învățământ și își dorește să studieze printre cei mai buni, spune el.

Pentru mine, rezultatele nu au reflectat niciodată nivelul de inteligență, ci munca depusă”

„Pentru mine, rezultatele nu au reflectat niciodată nivelul de inteligență, ci munca depusă. Eu sunt singura persoană căreia am vrut să-i demonstrez de-a lungul acestor ani că pot rămâne constant în activitatea școlară și, implicit, să termin cu o astfel de notă”, spune Alexandru.

El susține că  a ajuns la aceste performanțe școlare printr-un efort comun: al lui în primul rând, al profesorilor, dar și al părinților.

„Consider că meritul este împărțit. Eu am depus munca necesară atingerii acestui rezultat, în timp ce profesorii și părinții m-au îndrumat constant, având răbdare și făcând tot ce le-a stat în putere să mă ajute. Dacă ar trebui să dau un răspuns relativ, aș spune că este 50% meritul meu și câte 25% al profesorilor și al părinților, dar nu sunt complet sigur”, ne-a spus tânărul.

Probabil mulți se gândesc că pentru a ajunge la astfel de performanțe înseamnă să stai și să tocești nonstop, să nu ai viață personală. Nu este tocmai așa, după cum povestește Alexandru.

„Viața unui elev de performanță nu este la fel de încărcată cum ar crede unii, cel puțin nu așa o percep eu. După cum am zis, încercând mereu să rețin informațiile din clasă, am avut la dispoziție destul de mult timp liber acasă. Desigur, au fost și perioade mai încărcate, dar nimic care să solicite un efort imens. Deși mi-am dorit nota 10 pe linie, nu a fost scopul meu principal. O notă mică, deși un șoc după toate lucrurile prin care am trecut, nu ar fi avut un efect foarte mare asupra mea”, mărturisește tânărul.

Alexandru a învățat ce înseamnă în primul rând să faci totul cu echilibru și tocmai de aceea îi iese totul așa cum își dorește. Se bucură de viață, de prieteni, de timp liber, de tot ce îl înconjoară, dar în același timp privește cu responsabilitate școala pentru că nu își lasă viitorul la voia întâmplării.

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *