O adevărată „bijuterie” pe patru roți a fost înmatriculată, în urmă cu patru zile, la RAR Botoșani. Autoturismul, un VW Beetle, fabricat în 1974, i-a încântat pe angajații de la RAR pentru că nu deseori au ocazia să vadă o astfel de mașină.
Autoturismul care întoarce toate privirile în trafic este condus de un tânăr din Botoșani, pasionat de astfel de mașini de colecție.
Volkswagen Type 1, mai cunoscută sub numele de Beetle, Fusca, Coccinelle, Vocho, Bug, Volky sau Käfer (în germană) și Broscuță (în limba română), este o mașină compactă, produsă de Volkswagen din anul 1938 până în anul 2003. Cu toate că numele de „Beetle” și „Bug” au fost repede adoptate de către publicul larg, abia începând cu august 1967 VW a început folosirea numelui în materialele promoționale. Mai înainte se numea fie „Type I” sau 1200, 1300 fie 1500, acestea fiind numele sub care era comercializată în Europa înainte de 1967.
Numerele respective desemnează capacitatea cilindrică a motorului în centimetri cubi. În 1998, după mai mulți ani de când modelul original fusese scos din fabricație din majoritatea liniilor de producție din lumea largă (doar în Mexic a continuat producția vechiului model până în 2003) VW a lansat „Noul Beetle” (construit pe platforma Volkswagen Golf), și care avea puternice asemănări cu originalul. VW Beetle datorează o mare parte din succesul său inginerului de origine austro-ungară Béla Barényi care, în 1925 (cu 5 ani înainte ca Ferdinand Porsche să facă publică versiunea sa), concepea un prototip ce avea să stea la baza renumitului model.
O altă personalitate care a adus o contribuție semnificativă la nașterea Type 1 a fost mecanicul austriac Hans Ledwinka, ce a integrat multitudinea de inovații ale sale în modelul Tatra T77. Versiunea îmbunătățită, T79, este modelul ce l-a impresionat pe Adolf Hitler și l-a determinat să aducă pe străzile germane un automobil similar. Mai exact, Führerul își dorea o mașină pentru 5 persoane, capabilă să atingă 100 km/h și accesibilă oricarui german, costând cel mult 1000 de mărci.