Istoria completă a mașinilor de tuns iarba

Astăzi, este o prezență normală pe peluze și în grădini, dar mașinile de tuns iarba și motocoasele nu au fost întotdeauna la dispoziția noastră. Când a apărut prima mașină de tuns iarba? Este greu să ne amintim o perioadă în care nu aveam mașini de tuns iarba. Înainte ca mașina de tuns iarba să fie inventată, trebuie să fi făcut ceva pentru ca grădinile noastre să nu devină jungle, nu?

O viață înainte de mașinile de tuns iarba

La început, oamenii nu aveau „peluze”. Totul era fie ocupat de animale care pășteau iarba de pe pășuni, păstrând-o „tunsă” scurt, fie era un petic de pământ. Prin anii 1820, unii au decis că vor să se bucure de peluze de iarbă tunse corespunzător. Astfel, în loc ca vitele să calce peste tot, trebuia să angajeze un om cu coasa pentru a tăia iarba. Un om specializat care avea abilitatea de a tăia iarba la o înălțime uniformă doar cu lame de foarfecă sau cu o coasă.

Angajarea cuiva care să vă taie gazonul cu foarfeca nu era cu siguranță la îndemâna oricui. Așadar, doar elita avea „peluze”. A avea o curte bine îngrijită era un simbol al statutului social.

Prima mașină de tuns iarba

În anii 1830, tendința de a avea peluze tăiate a crescut, iar un inginer inteligent, Edwin Beard Budding, a construit prima mașină de tuns iarba mecanică (prima patentată). Originar din Gloucestershire, Anglia, Edwin s-a gândit la această idee după ce a văzut un mecanism într-o moară de pânză, un cilindru care tăia pânza netedă după țesere.

Idei motocoasă Ruris – oferte

El a făcut echipă cu un inginer local și au construit o mașină bazată pe conceptul văzut la tăiatul pânzei. O mașină de tuns iarba cu împingere, foarte asemănătoare cu cele manuale care se mai văd și astăzi, doar că aceasta era făcută din fontă grea, cu roți, un cilindru spate și un cilindru rotativ de lame în față.

Brevetul lui Budding spunea: „domnii de la țară pot găsi în folosirea mașinii mele un exercițiu amuzant, util și sănătos”.

Era nevoie de două persoane pentru a folosi cositoarele! O persoană pentru a împinge și una pentru a trage. Mai mult decât un exercițiu sănătos, după cum se pare. Cu toate acestea, grădinile zoologice din Londra au fost primele care au achiziționat aceste cositoare de fier pentru gazonul lor mare.

Idei motocoasă Husqvarna – oferte

Budding intenționa ca mașina să fie destinată marilor proprietăți și terenuri de sport, precum și grădinile zoologice din Londra. Dar invenția sa a făcut mai mult decât atât, a făcut ca un gazon îngrijit să fie disponibil pentru mai mulți oameni. Peluzele deveneau încet-încet mai accesibile pentru toate clasele sociale, devenind mai puțin un simbol al statutului.

Inovație în sport

Odată cu inventarea mașinii de tuns iarba, jocurile sportive s-au putut dezvolta mai rapid. Unii se referă la acest lucru ca la „efectul Budding”. Fotbalul a fost printre sporturile care au beneficiat cel mai mult de acest efect. Acum era mai ușor de întreținut un teren decent, iar fotbalul a luat avânt. Budding era el însuși un fan al fotbalului, iar unii spun că acest lucru l-a motivat să creeze mașina de tuns iarba.

Motocoasă Husqvarna – oferte

Mașinile de tuns iarba, o istorie:

De-a lungul anilor, mulți oameni au replicat designul original al lui Edward Budding. În perioada 1830 – 1850, Budding și partenerul său au deținut un brevet pentru acest produs. În acest timp, au acordat licențe altor companii pentru a-l produce, dar după ce acesta a fost reziliat în 1850, toți au avut liber la invenții.

1830

Din această perioadă și până în anii 1850, companiile au produs variații ale designului original al lui Budding, dar numai sub licență.

1840

Au fost concepute primele modele de cositori trase de cai (care, desigur, înainte trebuiau împinse de două persoane, deoarece erau din fontă). Acest lucru nu convenea tuturor, deoarece caii călcau grădinile în picioare cu copitele lor. Ca urmare, caii trebuiau să poarte ghete de piele pentru a preveni urmele pe iarbă.

Motocoasă Ruris – oferte

1859

Brevetul lui Budding pentru mașina de tuns iarba a expirat, iar Thomas Green a creat Silens Messor, care a avut un succes imediat. Utilizând lanțuri pentru a transmite puterea de la role în loc de angrenaje, era mai silențioasă decât cele dinaintea ei. De asemenea, se puteau achiziționa accesorii, cum ar fi o cutie de tuns. Aceasta a fost una dintre primele mașini de tuns iarba de succes comercial, fiind produse peste un milion de unități până la cel de-al Doilea Război Mondial, când producția a fost oprită.

1870

Elwood McGuire a proiectat o mașină de tuns iarba care era mult mai ușoară, cu mai puține piese în mișcare, mai funcțională pentru omul de rând.

1890

Au fost inventate mașinile de tuns iarba cu aburi. Aceasta era o mașină destul de voluminoasă, cu un cazan de apă, cilindri de abur și un scaun pentru a urca deasupra. Încălzirea aburului dura mai mult decât tunsul gazonului, astfel că mașinile de tuns iarba pe benzină au câștigat popularitate în fața celor cu aburi.

1919

Statele Unite au fabricat o motocositoare pe benzină datorită colonelului Edwin George. Cu toate acestea, fiind creată în preajma Marii Depresiuni, nu a avut succes imediat. Abia după cel de-al Doilea Război Mondial a crescut în popularitate.

1930

A fost dezvoltată motocositoarea cu motor electric, de asemenea, au fost dezvoltate lame de tăiere rotative, dar, din nou, nu au fost produse în masă din cauza lipsei de cerere la acea vreme.

1960

Variațiile cu plastic mai ușor au fost ajustate continuu în ceea ce vedem astăzi.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *