Dezastrul de la Luţca s-ar putea repeta şi la graniţa dintre judeţele Botoşani şi Suceava. Şoferii circulă, cu frica-n sân, pe pod vechi de aproape un secol. Autorităţile recunosc că este nevoie de un pod nou.
La începutul lunii iunie, în localitatea Luţca, judeţul Neamţ, un pod de peste 200 de metri se prăbuşea în timp ce era tranzitat de două autovehicule. Podul avea peste cinci decenii şi era proaspăt reabilitat. La peste 100 de kilometri distanţă de Luţca, la graniţa judeţelor Botoşani şi Suceava, acelaşi scenariu, cu posibile urmări tragice, s-ar putea repeta oricând. Un pod vechi de 90 de ani este tranzitat zilnic de sute de autovechicule şi chiar autorităţile recunosc că nici nu mai poate fi reabilitat, fiind nevoie de o construcţie nouă, scrie Adevărul.
Podul face legătura între localităţile Vârful Câmpului (judeţul Botoşani) şi Zvorâştea (judeţul Suceava), fiind cea mai scurtă variantă rutieră peste Siret. Evitând acest pod, şoferii ar fi nevoiţi să înconjoare peste 70 de kilometri. Structura a fost realizată în 1933 şi este acoperită cu piatră cubică şi întărită cu structuri metalice, pe laterale, având o lungime de 200 de metri. De peste 30 de ani acest pod a început să devină problematic, fiind foarte uzat, cu găuri în carosabil şi structura metalică foarte ruginită.
Reprezentanţii CNADR spun că podul a fost doar peticit din când în când şi că, de fapt, soluţia ar fi o construcţie nouă.
„Expertul tehnic a recomandat, ca soluţie de intervenţie, construcţia unui pod nou care să respecte toate cerinţele tehnice în vigoare”, arată reprezentanţii CNAIR.
Pe acest pod se poate circula doar cu 30 de kilometri la oră şi exclusiv maşinile sub 7.5 tone. Accesul pietonilor a fost interzis tocmai fiindcă podul nu mai prezintă nicio siguranţă. Construcţia unui pod nou, peste Siret, între cele două judeţe, a început acum 30 de ani, dar lucrările s-au oprit, rămânând doar şase piloni în apă. Şi acum se caută surse de finanţare pentru realizarea construcţiei.
S-au aruncat bani in diferite locuri . Daca un drum national cum este Manoleasa – Radauti Prut trebuie reparat dupa 6 luni de la terminarea lucrarilor de asfaltare atunci de unde sa mai ajunga banii. Suntem o tara saraca dar si ce mai avem furam. Hotii, interlopii si valutistii au ajuns la conducere.