Ministrul Educației Sorin Cîmpeanu a vorbit despre reformele în sistemul educațional de stat care sunt dezbătute în acest moment la minister. Eliminarea mediilor semestriale și înlocuirea lor cu o medie generală este măsura care ar putea fi pusă în aplicare începând cu anul școlar 2022-2023.
„Eu nici nu ştiu la ce a folosit media pe semestrul întâi. Nu m-a întrebat nimeni ce medie am avut pe semestrul întâi în clasa a IX-a, a X-a sau a XI-a, doar m-au întrebat de mediile generale, la vremea respectivă sau şi după. Deci micşorăm ponderea acestor note în sistem numeric, dar nu o eliminăm.
E nevoie de medii generale la finalul fiecărui an şcolar, doar că ele vor rezulta în urma unui proces de evaluare gestionat de fiecare cadru didactic care îşi cunoaşte cel mai bine modul de construcţie a curicumului, care îşi cunoaşte şi elevii, este ajutat să îşi cunoască şi prin aceste evaluări standardizate şi s-ar putea să aibă o evaluare ritmică în aşa fel încât şa finalul anului şcolar vom avea şi note”, a declarat Cîmpeanu la Digi 24.
Mai mult, elevii nu vor mai da teste pe hârtie și tabla clasică va fi înlocuită una ”inteligentă” , a anunțat ministrul Educației cu câteva zile în urmă.
„Vrem sau nu vrem, ne place sau nu ne place, educația va evolua mult mai mult către digital, dar profesorii nu vor putea fi niciodată înlocuiți. Profesorii vor avea rolul determinant în școală, pentru că am înțeles că există și această teamă (…).
La nivel de hardware, o reformă majoră va fi înlocuirea tablei, celebra tablă. Este un instrument care a produs efecte în educația tuturor, dar este un instrument care nu mai atrage tinerele generații. Toate tablele clasice vor fi înlocuite de table interactive, inteligente, Acesta este un prim pas. (…)
Iar acei profesori care nu au competențele digitale foarte dezvoltate nu trebuie să facă nimic în plus decât să scrie cu markerul pe tabla interactivă așa cum scriu cu creta pe tabla clasică. Sigur, se poate șterge, dar avantajul este că fiecare elev își poate stoca lecția, în timp real, pe ltapop, pe telefon, pe orice dispozitiv, inclusiv elevii care din anumite motive nu pot participa la ore.
Un al doilea pas, având un astfel de instrument în față, tu ca profesor poți să ilustrezi o simplă căutare, un motor de căutare pentru anumite subiecte și vor fi prezentate într-o manieră mult mai atractivă elevilor. Este o modalitate de a ține treaz interesul elevilor pentru școală și a transforma profesorul din rolul clasic pe care l-a avut, și a fost foarte bun pentru perioadele respective, într-un facilitator, într-un mentor și îndrumător printre nenumăratele surse de informare de pe Internet. Vor fi recomandate acele surse care sunt credibile și eficiente în interesul elevilor pentru a putea dobândi competențele pe care le dorim cu toții.”, a declarat Câmpeanu, potrivit antena 3