Pentru că evaluarea lucrărilor realizate de elevi la examenul de absolvire a liceului trezeşte numeroase controverse, numărul foarte mare de contestaţii fiind o dovadă în acest sens, profesorii de discipline socio-umane din Botoşani s-au gândit să facă ceva pentru a mai diminua fenomenul. Astfel, la iniţiativa inspectorului de specialitate Ana Gabriela Tanasă, şi cu aportul Consiliului Consultativ al disciplinelor socio-umane, profesori de liceu cu specializări din acest domeniu, de la toate liceele şi şcolile din judeţ, s-au întâlnit în contextul unui cerc pedagogic pentru a stabili modalităţi unitare de corectare. Cu ajutorul colegilor cu mai multă experienţă s-au discutat şi clarificat toate punctele nevralgice ale subiectelor şi baremelor la discipline precum Logică, argumentare şi comunicare, Filosofie, Psihologie, Economie şi Sociologie, acordându-se atenţie sporită aspectelor ce în anii anteriori au trezit controverse aprinse între corectori.
„Dorindu-ne o evaluare cât mai unitară la examenul de bacalaureat, am avut o serie de discuţii cu colegi de specialitate din țară care fac parte din Corpul național al profesorilor evaluatori, dar şi cu profesori din Botoșani, iar acum clarificăm o serie de aspecte cu toţi colegii care doresc să fie evaluatori la examenul ce stă să vină. Lăsăm orgoliile deoparte, discutăm, analizăm şi ajungem la o manieră unitară de evaluare, iar cei mai câştigaţi vor fi absolvenţii de liceu din acest an”,.”, a explicat inspectorul de specialitate Ana Tanasă.
Cum lucrările de bacalaureat se corectează încrucişat, este de bun augur iniţiativa de a adopta modalităţi unitare de evaluare. Sunt de notorietate, din păcate, tensiunile apărute între profesori, părinţi şi elevi din diverse judeţe cu ocazia examenului de bacalaureat de-a lungul anilor, rivalităţile ajungând să afecteze notele şi rezultatele elevilor. Exemplul de bună practică al profesorilor de socio-umane poate fi preluat şi de catedrele celorlalte discipline de bacalaureat, iar eforturile vor fi, cu siguranţă, apreciate de toţi actorii implicaţi în procesul didactic.